رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در حوزه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی استاندارد‌های لازم تعریف نشده و تدوین نقشه جامع در این حوزه ضروری است.

سلامت

 به گزارش خبرگزاری مهر، محمد‌شریف ملک‌زاده، دیروز در مراسم افتتاح کنفرانس بین‌‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با اشاره به نبود پایگاه‌های الکترونیک در حوزه معرفی اماکن گردشگری کشورهای اسلامی بر ضرورت تاسیس این سامانه‌های مجازی تاکید کرد و گفت: بایستی نقشه جامع گردشگری سلامت کشورهای اسلامی تدوین شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی و طبیعت سرشار از موهبت‌های الهی از صنعت توریسم گردشگری سلامت غفلت کرده بودند، بر توسعه گردشگری سلامت و اسلامی با ماهیت محصول فرهنگی در سراسر جهان تاکید کرد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات مؤثر در راستای گسترش صنعت گردشگری در کشورهای اسلامی، انجام پروژه‌های توریسم حلال براساس استانداردهای این کشورها را از مهم‌ترین این پروژه‌ها ذکر کرد و افزود: پتانسیل‌های بسیاری در حوزه صنعت گردشگری سلامت و اسلامی وجود دارد که به آنها پرداخته نشده است.

ملک‌زاده گفت: در بخش گردشگری سلامت واسطه‌ها و دلالانی مشغول به‌کارند که توریست سلامت را به مراکز غیراستاندارد معرفی می‌کنند و باید در این زمینه برنامه‌ریزی درستی انجام شود تا توریست به درستی راهنمایی و از خدمات مطلوب بهره‌مند شود. وی گفت: برای مقابله با دلالان حوزه گردشگری سلامت باید شرکت‌های تخصصی با همه امکانات در مشهد راه‌اندازی شود. ملک‌زاده با اشاره به اینکه در کارگروه ملی زیارت، مشهد به‌عنوان شهر نمونه گردشگری معرفی شده است، افزود: مشهد دارای جایگاه بین‌المللی است و نباید به این شهر به‌عنوان یک منطقه ملی نگاه کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی به این عرصه افزود: برای پایداری و پویایی صنعت توریسم سلامت در ایران باید بخش خصوصی در این صنعت حضور داشته باشد. وی تاکید کرد: آستان قدس‌رضوی با راه‌اندازی سامانه بین‌المللی الکترونیک در حوزه سلامت و زیارت می‌تواند نقش مؤثری در این حوزه داشته باشد.

 

کد خبر 194897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز