جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

گروه سیاسی: با اصلاح اساسنامه خانه احزاب ایران تعداد اعضای شورای مرکزی از 15 نفر به 21 نفر افزایش می‌یابد. هدف از افزایش این تعداد فراهم کردن زمینه حضور همه سلایق و جناح‌ها درترکیب شورای مرکزی است.

به گزارش خبرنگار همشهری، سومین مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب، برای اصلاح اساسنامه 5شنبه 23 فروردین با حضور نمایندگان 99 حزب از 164 حزب عضو خانه احزاب تشکیل شد و یک سوم از کل اساسنامه‌ عمدتا به صورت شکلی و عبارتی اصلاح شد.

درابتدا مهدی علیخانی، حسین کاشفی و محسن یحیوی اعضای هیات رئیسه جلسه درجایگاه قرارگرفتند تا مقدمات برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجمع را فراهم کنند. پس از آن سیدحسین موسوی تبریزی گزارشی از فعالیتهای شورای مرکزی سوم ارائه کرد.

وی با آرزوی موفقیت برای دولت خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت احساس نکند که احزاب رقیب او هستند؛ احزاب در کلیه‌ انتخابات از جمله انتخابات مجلس، شوراها و ریاست جمهوری همواره اثرگذار بوده‌اند.

رئیس خانه احزاب ابراز امیدواری کرد که در موضوع پرونده هسته‌ای ایران دولت و احزاب به گونه‌ای حرکت کنند که دستاوردهای دانشمندان ایرانی حفظ شود.

تعیین هیات رئیسه‌

در ادامه‌ این جلسه، رای‌گیری برای تعیین هیات رئیسه‌ موقت مجمع انجام شد و محسن یحیوی از جامعه اسلامی مهندسین با 65 رای به عنوان رییس، حسین کاشفی از جبهه مشارکت با 60 رای به عنوان منشی، مرتضوی از مجمع جانبازان انقلاب اسلامی با 57 رای به عنوان ناظر و اسلامی‌تبار از کانون دانشجویان آذربایجان غربی با 56 رای به عنوان ناظر، به عنوان هیات رئیسه‌ موقت انتخاب شدند؛ حسن غفوری فرد نتوانست آرای لازم را برای ورود به هیات رئیسه کسب کند. تعداد کاندیداهای هیات رئیسه تنها 6 نفربودند.

محسن یحیوی هم در این نشست گفت: یکی از آثار وحدت نظر، حمایت همه‌جانبه‌ احزاب و مردم از تلاش‌های متخصصان است. چنانچه در تکمیل غنی‌سازی اورانیوم با سرعت در حرکت هستیم. همان چیزی که همه‌ی احزاب و مردم ما بر آن وحدت‌نظر دارند. تنوع افکار باعث پخته شدن تصمیمات و امور جامعه می‌شود. 

 تغییرات اساسنامه

بیشترین وقت جلسه نوبت سوم مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب را که تا ساعت 14 بعد از ظهر پنجشنبه ادامه داشت نظرات موافق و مخالف پیشنهادات برای تغییرات محتوایی موادی از اساسنامه به خود اختصاص داد.

در این نشست، پیشنهادهای اصلاح اساسنامه مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد که اعضای اصلی شورای مرکزی از 15 نفر به 21 نفر و از 6 نفر علی‌البدل به 9 نفر افزایش پیدا کنند.

همچنین تصویب شد عدم دریافت دعوت‌نامه مانع از حضور اعضا در مجامع عمومی نیست به شرط آن‌که دو هفته مانده به مجمع عمومی، عضو قطعی خانه احزاب باشند و شورای مرکزی باید ظرف دو ماه مجمع عمومی را برگزار و انتخابات را انجام و امور را به شورای مرکزی جدید واگذار کند.

همچنین فعالیت کمیته‌ امور زنان به عنوان کمیته‌ی جدید تصویب شد که به عنوان یکی از کمیته‌های هفت‌گانه مسائل و امور زنان را پیگیری کند. کمیته‌ داوری و کمیته‌ حقوقی قضایی نیز ادغام و به عنوان کمیته‌ حقوقی، قضایی و داوری شروع به کار خواهد کرد.

برخی پیشنهادها مانند افزایش عمر شورای مرکزی ازدو سال به سه سال به تصویب نرسید.

کد خبر 19485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز