همشهری آنلاین: رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ایران از پیگیری برای تغییر نام این صندوق به «بنیاد علم ایران» خبر داد و گفت: در مرحله اول پیگیر هستیم تا این تغییر نام به تصویب هیات امنای صندوق برسد.

علی حیدری در گفتگو با همشهری آنلاین در تشریح دلایل پیگیری برای تغییر نام صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: افراد وقتی از خارج به صندوق نگاه می‌کنند، آن را به عنوان یک موسسه مالی تلقی می‌کنند این درحالیست که بحث‌های مالی کمتر از 10 درصد دغدغه‌ها و فعالیت‌های صندوق را تشکیل می‌دهند و بحث اصلی این مجموعه حمایت از گسترش علم و فناوری در سطوح ملی و بین‌المللی با رویکرد تحقق اهداف و آرمان‌های اساسی کشور است.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در اساسنامه‌اش به عنوان یک بنیاد علمی دیده شده است، خاطرنشان کرد: معادل فارسی عنوان لاتین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، «بنیاد ملی علوم ایران» است و ماهیت این صندوق در اساسنامه‌اش به عنوان یک بنیاد علم دیده شده است.

حیدری یادآور شد: با توجه به اینکه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور یک بنیاد علمی است که وظیفه‌اش حمایت از توسعه پژوهش است، شایسته است به سمت تغییر عنوان آن به «بنیاد علم ایران» برویم.

وی مرحله اول پیگیری برای تغییر نام صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور را مطرح کردن موضوع در هیات امنای صندوق عنوان کرد و گفت: در این رابطه صحبت‌ها و هماهنگی‌های اولیه با اعضای هیات امنای صندوق صورت گرفته است. اما چون اساسنامه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است برای تغییر نام صندوق نیاز به مصوبه این شورا داریم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور افزود: در مرحله اول تغییر نام صندوق، پیگیر این هستیم که مصوبه هیات امنا را اخذ کنیم و در مرحله بعد از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیر باشیم.

کد خبر 194840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز