سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی «سرزمین عجایب» با نمایشگاه گردانی هادی جوادی در گالری شکوه به فروش 110 میلیون تومانی رسید.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، بهنوش فروتن مدیر گالری شکوه با اعلام این خبر گفت: «سرزمین عجایب» با حضور 15 اثر از 9 نقاش صاحب سبک از دهم آذر در گالری شکوه به روی دیوار است که در این مدت 9 تابلو در مجموع به قیمت 110 میلیون تومان به فروش رسیده است.

استقبال چشمگیر و شوق انگیز مردم و منتقدین از این رویداد موضوعی ما را بر آن داشته است این نمایشگاه را تا سه‌شنبه 5دی ماه (غیر از پنجشنبه 30 آذر که گالری تعطیل است) تمدید کنیم تا علاقمندان فرصت مضاعفی برای تماشای آثار تامل برانگیز نقاشان خوب بیابند».

گرانترین اثر این نمایشگاه عصر دیروز به فروش رسید: تابلوی «سپرها» از مجموعه «کشتی نجات» از نقاش جوان بسیار موفق، شهریار احمدی که در قطع 320×140 سانتی متر با تکنیک اکریلیک و ورق طلا بر روی بوم 30 میلیون تومان خریداری شد.

شهریار احمدی که درحراج کریستی فروش های قابل ملاحظه ای داشته و به رغم جوانی در 130 نمایشگاه داخلی و خارجی از تهران تا سویئس آثارش به نمایش در‌آمده، دومین اثر گرانقیمت «سرزمین عجایب» را هم ارائه داده که به مبلغ 20 میلیون تومان به فروش رسید.

سومین اثر گران این نمایشگاه از طاهره صمدی طاری به مبلغ 15 میلیون تومان فروخته شد که از مجموعه تازه این بانوی جوان موفق، «توهم در شب» است.

البته صمدی طاری در کریستی رکورد چشمگیر 19 هزار دلار را در کارنامه اش دارد.

در «سرزمین عجایب» دو اثر در اندازه متوسط از وحید چمانی در مجموع به مبلغ 19 میلیون تومان خریداری شده است که از مجموعه همیشگی او «اسید آمینه» هستند؛ دو اثر از محمد طباطبایی از مجموعه جدید وی «عجیب تر از بهشت» در مجموع به قیمت 11 میلیون تومان، اثری از داریوش قره زاد یکی از فعال ترین جوانان نقاش مان در حراج های معتبر، به مبلغ 5/7 میلیون تومان و اثری از سعید احمد زاده که تجربه دو بار حضور در کریستی را نیز با خود دارد به مبلغ 7 میلیون تومان به فروش رسیده اند.

در این نمایشگاه اثر«راز گمشده (پل کلی)» واحد خاکدان از مجموعه شخصی‌ است و غیر قابل فروش اعلام شده و آثاری از داریوش نهداران و مصطفی چوبتراش نیز حضور دارد.

فروش بسیار قابل ملاحظه «سرزمین عجایب» و استقبال چشمگیر از آن را می‌توان در بافت موضوعی تفکر برانگیز این نمایشگاه جستجو کردکه با محور قرار دادن انسان معاصر و دغدغه های روزافزونش در این روزگار، نگاهها را به خود جلب کرده‌است؛ آثاری که گاه بی پروا از انسان امروز گلایه می‌کند و گاه او را در مواجهه تکنولوژی و ماشینیزم بی پناه و تنها به تصویر می‌کشد.

هادی جوادی نمایشگاه گردان این رویداد با چیدمان مناسبی از هنرمندانی که این تم موضوعی را سالهاست بازتاب می‌دهد، سعی کرده به زوایای نادیده این مفهوم چراغی بیندازد.

«سرزمین عجایب» تا سه‌شنبه 5 دی ماه در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 194791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز