سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: امروز جمعی از هنرمندان ایرانی به خلق آثار هنری پرداختند تا از این طریق از مردم لبنان و فلسطین حمایت کنند

ایسنا گزارش داده که نخستین کارگاه عملی بزرگ هنرمندان نامی و فعال عرصه‌ی هنرهای تجسمی کشور با هدف حمایت از مقاومت مظلومانه‌ی مردم لبنان و فلسطین در کانون آفرینش‌های فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده و در این کارگاه که از ساعت 9 امروز سه‌شنبه 17 مرداد، همزمان با میلاد امیرالمومنین علی (ع) آغاز شده ، ده‌ها هنرمند حرفه‌یی به خلق آثار در مقابل مخاطبان پرداختند.

عواید حاصل از فروش آثار کارگاه که عبدالمجید حسینی‌راد دبیری آن را عهده‌دار است و آن‌را کار خودجوش هنرمندان عرصه‌ی هنرهای تجسمی می‌خواند، در اختیار مردم مظلوم و مقاوم لبنان و فلسطین قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، کسانی چون کامبیز درم‌بخش، حبیب‌الله آیت‌اللهی، آیدین آغداشلو، بهرام عظیمی، بهمن عبدی، مسعود شجاعی طباطبایی، آنه محمد تاتاری، معمار زاده، ناصر آراسته، بهنام کامرانی، ابراهیم حقیقی، اسدی، یاقوتی، شایسته‌پور، رسولی، غلامحسین امیرخانی و جمعی از اساتید خوش‌نویس و ... آثارشان را خلق کرده‌ و یا مشغول به خلق آثارشان هستند.

حسینی راد دراین باره به خبرنگار ایسنا گفت: تصمیم برای اجرای این طرح از اواسط هفته‌ی گذشته در پی حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان جدی و عملی شد و هنرمندان هنرهای تجسمی در یک حرکت خودجوش هم همچون سایر مردم عکس‌العمل نشان دادند.

وی با تاکید بر اینکه قشر هنرمند، روشنفکر و فرهیخته نسبت به فجایع بشری حساس‌ترند، افزود: عکس‌العمل آن‌ها نیز در کشور و در مجامع جهانی تاثیرگذار است، چرا که بسیاری از هنرمندان حاضر در این کارگاه از وجه‌های ملی و جهانی برخوردارند.

حسینی راد گفت: مسوولان کشور در همه‌ی سطوح، سفیران و نماینده کشورهای اسلامی و ... برای شرکت در این فروش آثار هنری دعوت شده‌اند.

وی هم چنین با اشاره به برپایی هم‌زمان نمایشگاه پوستر و مقاومت در محل یادشده توضیح داد که نمایشگاه آثار خلق شده تا یک هفته برپا می‌ماند تا چنانچه طی هفته‌ی جاری دستگاه، ارگان نهاد و هر کس که قصد داشت در این همیاری شرکت کند فرصت دیدن و انتخاب آثار را داشته باشد.

کد خبر 1947

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز