جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی انفجار روز پنجشنبه (23 فروردین) در مجلس نمایندگان عراق، دولت این کشور با انتشار اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس عراق با تشکیل جلسه اضطراری انفجار روز پنجشنبه در مجلس را که منجر به کشته و زخمی‌شدن بیش از ‪ ۳۰‬نماینده، کارمندان مجلس و نمایندگان رسانه‌های جمعی شد ، محکوم کردند.

در این جلسه که وزیر کشور، معاون نخست وزیر و مشاور وزیر دفاع نیز حضور داشتند، شرکت‌کنندگان با ابراز انزجار از این رخداد بر عزم مردم عراق برای رسیدن به دمکراسی و مبارزه با تروریست‌ها تاکید کردند.

گرچه تاکنون بطور رسمی تعداد دقیق کشته و زخمی‌ها اعلام نشده ، اما حضور "محمد عوض" از جبهه گفت وگوی ملی به رهبری "صالح مطلک" و نیز "طه الهییی" از جبهه توافق به‌عنوان بزرگترین فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس عراق در میان نمایندگان کشته‌شده در انفجار روز گذشته به طور قطعی اعلام شده است.

همچنین به لحاظ وخامت وضع برخی زخمی‌های حادثه انتحاری روز گذشته احتمال افزایش میزان‌کشته‌های این حادثه وجود داشته و تمامی آنان هم‌اینک تحت نظارت پزشکان بیمارستان "ابن سینا" واقع در منطقه "الحضرا" در قلب بغداد قرار دارند.

یک منبع خبری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا بر این نکته تاکید کرد که روز حادثه دستگاه الکترونیکی مخصوص ردیابی مواد منفجره کار گذاشته شده در قسمت ورودی ساختمان مجلس عراق دچار مشکل شده بود اما از تمامی افرادی که قصد ورود به این ساختمان را داشتند بازرسی بدنی به عمل آمده است.

همچنین این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: چند محافظ همراه با نمایندگان با اعلام اینکه بازرسی را توهین به خود می‌دانند از انجام این کار توسط نیروهای امنیتی مستقر در بخش ورودی امتناع کردند.

براساس اظهارات این منبع، وجود دو پای بدون بدن در میان بقایای اجساد حادثه روز گذشته، مساله استفاده از کمربند انفجاری در حادثه روز گذشته را به یقین تبدیل کرده است.

شرکت‌کنندگان جلسه امروز (جمعه 24 فروردین) مجلس همچنین تاکید کردند که تروریست ها با انجام این عملیات نشان دادند که در برهم‌زدن آرامش و اوضاع عمومی در عراق حد و مرزی نمی‌شناسد و کورکورانه دست به هر اقدامی می‌زنند.

در این جلسه نمایندگان از مسوولان کشور خواستند با توجه به حوادث اخیر عراق و خصوصا انفجارهای روز پنجشنبه که منجر به خراب شدن تنها پل فلزی احداث شده بر روی رودخانه دجله و نیز کشته و زخمی شدن تعدادی از نمایند گان و کارمندان ونمایندگان اصحاب رسانه‌های عراق گردید، اقدامات امنیتی را تشدید کنند.

کد خبر 19469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز