گروه شهری: برای نخستین‌بار، قطار شهری، مسافران را از حدفاصل ایستگاه‌های بهشتی تا چهارراه ولیعصر جابه‌جا می‌کند درحالی‌که ریالی از بودجه عمرانی مترو به مدیریت شهری پرداخت نشده‌است. سال قطع یارانه‌های حمل‌ونقل، برای شهروندان تهرانی رنگ و نمایی دیگر دارد.

سال قطع یارانه‌های حمل‌ونقل، برای شهروندان تهرانی رنگ و نمایی دیگر دارد.نگاهی به عملیات عمرانی مترو در سال‌جاری نشان می‌دهد که پس از تکمیل خط چهار شهری حدفاصل میدان کلاهدوز تا اکباتان و آغاز روند ساخت خطوط پنج و هفت، تونل خط سه وارد کار شبانه‌روزی برای تکمیل خطی دیگر از خطوط قطارهای شهری شد و امروز فاز اول این خط، پس از ماه‌ها کار و تلاش به ثمر نشسته است.

محمد منتظری، نماینده اتحادیه جهانی حمل‌ونقل عمومی (UITP) در تهران در این‌باره گفت: وجود مترو در هر شهر و کشوری نشان‌دهنده میزان پیشرفت و توسعه است. متروی تهران به لحاظ طول شبکه خطوط جزو 20شهر برتر و از نظر میزان جابه‌جایی مسافران جزو 10شهر برتر دنیا به‌شمار می‌آید. به گفته نماینده اتحادیه جهانی حمل‌ونقل عمومی، خط سه مترو یکی از خطوط مهم و پرمسافر شبکه متروی پایتخت محسوب می‌شود و بهره‌برداری از بخش میانی این خط دسترسی بیشتر و آسان‌تر شهروندان به شبکه مترو را فراهم می‌سازد. هر ایستگاه جدید مترو با توجه به موقعیت و نقش‌اش در شبکه خطوط می‌تواند جاذب 10تا 100هزار مسافر در روز باشد و خط سه پس از تکمیل این خط می‌تواند جاذب بیشترین حجم مسافران شهر باشد.

همچنین سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون شهردار تهران دیروز در این‌باره گفت: زمان آن رسیده که مردم بدانند پولی که از عوارض دریافتی از آنها به‌دست می‌آید و پولی که از محل بودجه‌های میلیاردی حاصل از فروش نفت به‌دست می‌آید، کجا و چگونه هزینه می‌شود. به گفته مسئولان شهری تا پایان سال‌جاری 12کیلومتر از بخش میانی خط سه مترو نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و به این ترتیب شاهد افتتاح 19کیلومتر خط جدید مترو در سال 91خواهیم بود.

کد خبر 194598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز