گروه شهری: پس از نیم قرن انباشت شیرابه‌های زباله‌های کلانشهر تهران در منطقه آرادکوه هم‌اکنون مراحل ساخت تصفیه‌خانه شیرابه‌ها با 95درصد پیشرفت نوید فرصتی دوباره برای بهبود شرایط زندگی و رفع معضلات زیست‌محیطی خواهد داد که سال‌هاست سلامت شهروندان تهرانی را به‌ویژه در مناطق جنوبی این شهر تهدید می‌کند.

با شروع به‌کار این تصفیه‌خانه، شیرابه‌های موجود تصفیه‌شده و صرف آبیاری درختان غیرمثمر و توسعه فضای سبز مجتمع آرادکوه خواهد شد؛ به‌نحوی که پیش‌بینی می‌شود از زمان شروع به‌کار این تصفیه‌خانه طی 18ماه دیگر اثری از دریاچه شیرابه‌های زباله تهران بر جای نخواهد ماند. در حال حاضر عملیات عمرانی این پروژه شامل احداث مخازن بتنی، اتاق‌های کنترل، در آخرین مراحل خود قرار دارد.

به گفته سیدمحمد فیاض، مدیرعامل سازمان پسماند، انباشت شیرابه‌ها در مجتمع آرادکوه، یکی از قدیمی‌ترین معضلات زیست‌محیطی پایتخت و حاصل نیم‌قرن دفن غیراصولی پسماندهاست که بارش‌های فصلی نیز طی سالیان متمادی به حجم آن افزوده و در نهایت حوضچه‌ای از شیرابه را پدید آورده است. این پروژه در زمینی به مساحت سه‌هکتار ساخته شده است و برای آماده‌سازی‌ آن به‌طور تقریبی 30هزار مترمکعب خاکبرداری و شش‌هزارو پانصد مترمکعب بتن‌ریزی صورت گرفته و 750 تن میلگرد به‌کار رفته است.

کد خبر 194592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز