همشهری آنلاین: مدیرکل آژانس بین‌المللی تاکید کرد که ایران فاقد امکانات لازم برای تولید سلاح هسته‌ای است

به گزارش ایرنا از ریاض، در حالیکه برخی منابع غربی و استکباری ایران را به تلاش برای استفاده غیرصلح آمیز از انرژی هسته‌ای متهم می‌کنند، مدیرکل آژانس بین‌المللی تاکید کرد که ایران فاقد امکانات لازم برای تولید سلاح هسته‌ای است.

محمدالبرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک نشست خبری در ریاض اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران فاقد هرگونه امکانات لازم برای تولید سلاح هسته‌ای است.

البرادعی پنجشنبه شب در جریان نشست خبری با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تصریح کرد: ایران در حال حاضر در زمینه انرژی اتمی در آغاز راه است و فعالیت‌های هسته‌ای تهران از طریق بازرسان این آژانس زیر نظر است.

وی با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران افزود: این پرونده بسیار پیچیده و گره خورده است.

البرادعی همچنین بااشاره به شمار دستگاههای سانتریفیوژ تاسسیسات هسته‌ای نطنز آنها را بدون ارایه آمار دقیق، در حد صدها دستگاه عنوان کرد.

وی بااشاره به تضمین تهران به جامعه جهانی درخصوص برنامه هسته‌ای مسالمت آمیزش گفت: ایران در عین حال باید ثابت کند که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند.

البرادعی همچنین با اشاره به تلاش‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای دستیابی به‌انرژی هسته‌ای افزود: در این زمینه ماه آینده هیاتی ازسوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهی کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد شد.

محمد البرادعی روز چهارشنبه هفته جاری در صدر هیاتی وارد عربستان سعودی شد و با ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

کد خبر 19452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز