مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیاره زمین از زاویه کیهانی،‌زیبایی آرامش‌بخش و معصومانه دارد و بی‌توجه به آشوب و جنگی که در گوشه‌و کنارش در جریان است، از زاویه دید یک فضایی، کاملا پاک و آرام به نظر می‌آید.

تصویری از زمین آرام

به گزارش NBC، رون گاران فضانورد ناسا با انتشار این تصویر زیبا و آرام از زمین که بخش‌های شمال شرق آمریکای شمالی در آن دیده‌ می‌شود، پیام دردناکی را با جهانیان به اشتراک گذاشته که به نگاه کردن به این تصویر به آن پی نخواهید برد.

برای درک بیشتر این پیام دردناک باید بر روی تصویر به اندازه‌ای زوم کنید تا بتوانید به مدرسه‌ای در کانتیکت برسید که در آن 27 نفر قربانی جنون آنی یا برنامه از پیش تعیین شده یک نفر و قوانین جاه‌طلبانه تدوین شده به دست انسانهای دیگر شدند.

تصویری از زمین آرام

گاران در صفحه گوگل پلاس خود با انتشار این تصویر نوشته است زمانی که از فضا به زمین نگاه می‌کنید با تناقض تامل‌برانگیزی مواجه می‌شوید، در یک سو زیبایی سیاره زمین و در سوی دیگر حقایق دردناکی از زندگی که در لایه‌های پایین‌تر سیاره برای ساکنان آن وجود دارد.

گاران طی اقامت پنج ماهه‌اش در ایستگاه فضایی بین‌المللی از زمین عکسهای زیادی به ثبت رسانید و پس از بازگشتش به زمین،‌با انتشار این تصاویر در تلاش است زیبایی‌های ظاهری این "نقطه آبی کم‌رنگ" را از طریق گوگل پلاس با دیگر انسانها به اشتراک بگذارد.

نقطه آبی کم‌رنگ

"نقطه آبی کم‌رنگ" در این تصویر، سیاره زمین است

گاران تنها کسی نیست که در فضا تلاش کرد تا چهره حقیقی زمین را به ساکنانش نشان دهد. نقطه آبی‌کم‌رنگ نام تصویری است که در سال 1990 به تلاش زیاد اخترشناس و نویسنده مشهور کارل ساگان، توسط فضاپیمای ویه‌جر از زمین به ثبت رسیده است. ساگان درباره این تصویر گفته‌است: شاید هیچ چیز به اندازه این تصویر از جهان ناچیز ما نتواند بهتر از این عمق حماقت تکبر و غرور انسان را به نمایش بگذارد. این تصویر برای من تاکیدی بر مسئولیت انسان در مهربان بودن با هم‌نوع خود و محافظت و گرامی داشتن نقطه آبی کم‌رنگ است، تنها خانه‌ای که تا به حال داشته‌ایم.

کد خبر 194510
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز