گروه دانش و سلامت: نمایشگاه دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی صبح روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران ، بوستان گفتگو افتتاح شد.

جهاد دانشگاهی

در مراسم افتتاح این نمایشگاه دکتر محمد حسین یادگاری، رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: جهاد دانشگاهی باید به قله‌های علم و فناوری دست یابد و پاسخگوی نیازهای کشور باشد.وی افزود: ستاد مقدسی که امروز با نام جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگ و دانش ایران اسلامی، مرزهای افتخار آفرینی را طی کرده، حاصل بهره‌مندی از فرهنگ اصیل اسلامی است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور تقوی، علم، ایمان، تلاش در صحنه‌های علمی خطرپذیر، دوری از یاس و اعتقاد راسخ برای حل معضلات و مشکلات کشور را از ویژگی‌های جهادگران جهاد دانشگاهی ذکرکرد.یادگاری اظهار داشت: جهاد دانشگاهی باید الگوی واقعی و کامل مهندسی علمی کشور بر پایه فرهنگ غنی اسلام بوده و پاسخگوی سایر دستگاه‌های علمی و اجرایی کشور به‌عنوان منبع اصلی نیروی انسانی متعهد و متخصص باشد.

او تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید با هدف تبدیل جهاد دانشگاهی به یک نهاد الهام بخش و مؤثر در کشور و پیشگام در توسعه فرهنگی، علمی و فناورانه به‌منظور تعامل سازنده در عرصه ملی و بین‌المللی باشد.رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، جهاد دانشگاهی وظیفه‌ای مهم‌تر و شایسته‌تر برای سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی برعهده خواهد داشت.

یادگاری گفت: جهاد دانشگاهی، به‌منظور شناساندن توانایی و خودباوری اقدام به برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای این نهاد کرده و این دستاوردها توانسته است که نیاز روز کشور را در زمینه‌های مختلف برطرف کند.در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی، دکتر غلامعلی حداد عادل، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: کشوری که بخواهد مستقل باشد نمی‌تواند از نظر علمی عقب‌مانده باشد چرا که پیشرفت علمی رکن مهم انقلاب است.

حداد عادل گفت: باید با ایمان کار علمی را درکشور گسترش دهیم و روحیه جهادی به‌صورت علم و پژوهش در کشور در‌آید و جهاد دانشگاهی برای این مهم آماده است.حداد عادل اظهار داشت:فاصله بین اندیشه و محصول باید پرشود و مدیریت این مهم یکی از کارهای اصلی جهاد دانشگاهی است.نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیام و معنای جهاد این است که باید برای عقب‌ماندگی‌ها در ایران، جهادی کار کرد.

او گفت: هر دستاوردی که در علم و فناوری به‌دست می‌آید دل همه مسلمانان را روشن می‌کند و این مهم، گواه کارآمدی دین است.
در این مراسم از ماکت دکل حفاری که در جهاد علم و صنعت با فناوری بومی ساخته شده است نیز رونمایی شد.در نمایشگاه دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی، بیش از 300دستاورد شاخص در حوزه‌های مختلف مهندسی و علوم، پزشکی و سلامت، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم انسانی، بیو تکنولوژی، نفت و سایر حوزه‌های علم در 50غرفه به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی از 25تا 30 آذر از ساعت 9صبح تا پنج بعد از ظهر برای بازدید مردم برپاست.

کد خبر 194440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز