چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: بعضی اوقات برای یک پیشرفت، ترقی، دگرگونی یا یک هدف عالی باید منتظر یک اتفاق بود...

می‌دانید انسان اولیه بیشتر زندگی اولیه خود را از حیوانات سرمشق گرفته است. در شکار، خانه سازی یا پیدا کردن سر پناه، غذا، پوشش، پرواز و...این بار می خواهیم از قدرت اوج گیری یک عقاب برای خود الگو برداری کنیم.

می‌دانید وقتی یک عقاب می‌خواهد دربالاترین ارتفاع  کوه‌ها آشیان بسازد، چه می‌کند؟ بله یک عقاب! پرنده‌ای که بر قله‌ها و ارتفاعات بلند آشیان می‌سازد... این پرنده برای اوج گرفتن بر لبه‌ی صخره‌ای، به انتظار یک اتفاق می‌نشیند!

آیا می‌دانید منتظر چه اتفاقی؟ تند باد! تند بادی که از رو‌به‌رو بوزد!

عقاب به محض  ‌آمدن تند باد آن  را احساس می کند. در این هنگام او بال‌های خود را می‌گشاید و اجازه می‌دهد این تندباد، او را با خود بلند کند.
به محض این‌که طوفان قصد سرنگونی عقاب را کرد، این پرنده‌ی بلند‌پرواز، سر خود را به‌سوی آسمان بلند می‌کند و عمود بر تندباد می‌ایستد و مانند گلوله‌ی توپی، به سمت بالا پرتاب ‌می‌شود.

حرکت ظریفی است نه؟! او آن‌قدر با کمک باد مخالف، اوج ‌می‌گیرد تا به ارتفاع موردنظر برسد و آن‌گاه با چرخش، خود را به‌سوی قله‌ی موردنظر که  بالاترین نقطه‌ی کوهستان است، می‌رساند و آشیان می‌سازد.

خوب به شیوه‌ی عقاب در اوج گرفتن و بالا رفتن توجه کنید. او منتظر حادثه می‌ماند، حادثه‌ای که برای مرغ‌های زمینی، یک مصیبت و بلاست. او منتظر طوفان می‌نشیند تا از انرژی پنهان درطوفان و  تند باد، به نفع خود استفاده کند.

وقتی طوفان یا تند باد از راه می‌رسد، عقاب به‌جای اینکه زانوی غم بغل‌ بگیرد، یا در کنج سنگی  پناه‌ بگیرد، آغوش یا به عبارتی بال‌های خود را روبروی آن باز می کند. در واقع او به استقبال طوفان رفته و جشن می‌گیرد تا خود را به بالاترین نقطه‌ی مورد نظر و دلخواه برساند.

 

حکیمانه

 

این پرنده باهوش، سنگین‌ترین ضربه‌های تند باد را به نفع خود به‌کار گرفته و از این نیروی مهاجم، به نفع هدف خویش استفاده می‌کند.
او نه‌تنها از نیروی مخالف نمی‌هراسد، بلکه منتظر آن نیز می‌نشیند‌ چراکه می‌داند این انرژی پنهان در نیروی مخالف است که می‌تواند او را به فضای بالاتر و مورد دلخواه پرتاب می‌کند.

حال ای انسان! انرژی اوج، به رایگان به کسی داده نمی‌شود. این قانون طبیعت است. در این قانون بقا در گرو هوشیاری و تلاش در برابر نیروهای منفی، مهاجم و قدرتمند است.

 خوب می دانی که میزان  نیروهای مخالف در زندگی تو، همیشه بیش‌تر از جریان موافق بوده و هست. پس چون عقاب عمل کن.
یعنی اگر نیرو برای اوج  گرفتن می‌خواهید باید از نیروی مخالف برای صعود و اوج خود کمک بگیرید. نیروی که از سوی مخالفان شما ایجاد و تأمین می‌شود.

‌ بنابراین وقتی اتفاقی خلاف میل شما رخ‌می‌دهد، به‌جای عقب‌نشینی، سرخوردگی و رها کردن میدان، بی‌درنگ عقاب‌گونه آغوش خود را باز کرده به استقبال آن رفته و جشن بگیرید.

این رخداد ناخوشایند را به فال نیک گرفته و سعی‌کنید ‌در لابه‌لای این حوادث  به‌ظاهر نامطلوب، هدف، خواسته و آرزوی خود را بجویید. یعنی با استفاده از این نیروی مخالف، خود را به خواسته‌‌های خویش نزدیک یا برسانید.

نیرویی که قرار است باعث صعود شما در زندگی شود، توسط همان کسانی فراهم می‌شود که درحال حاضر، مخالف جدی شما هستند و قصد نابودی‌تان ‌را دارند. پس نگران نباشید. منتظر چه هستید؟ نیروی مخالف شروع به وزیدن کرده است...

این شما هستید که باید ار این فرصت استفاده کنید. با تأمل، هوشیاری و تدبیر به‌موقع از این نیرو‌ها برای بالا‌رفتن و اوج‌گرفتن استفا‌ده کنید.


پس هرگز از وجود سختی و زحمت و نیروی مخالف در زندگی، کار،  تحصیل و... خود شکایت، ناراضی و گله‌مند نباشید. این‌ها منابع سرشار انرژی پرواز یا به عبارتی موفقیت و پیروزی شما هستند و اگر نباشند، شاید هرگز صعودی در زندگی‌تان حاصل نشود.

 
به‌جای زانوی غم بغل گرفتن یا نقش آدم‌های ستم دیده را بازی کردند بلند شوید و از وجود مشکلات و مخالفت‌ها شکایت و ناله نکنید، چشم دل را باز کنید و حکمت پنهان در این مصیبت‌ها و سختی‌های زندگی را ببینید.

خالق هستی با هیچ موجودی حتی بدترین مخلوقات عالم هم دشمنی ندارد و اگر اتفاقی رخ‌می‌دهد که به‌ظاهر، آزاردهنده و ناخوشایند است. یادتان نرود که همان تند بادی است که باید شما با آن اوج بگیرید.

شک نکنید که او در هر‌چه رقم می‌زند، خیر و برکت و سعادت پنهان کرده است. این ما هستیم که باید شجاعت رویارویی با جریان‌های مخالف را داشته باشیم و در وقت مناسب، آغوش و بال‌های خود را بگشاییم و چرخش صعود خود به سمت بالا را تجربه کنیم.

بنابراین تا دیر نشده، شروع کنید....

کد خبر 194421
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز