همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به بارش شب گذشته باران و برف در پایتخت گفت: با آماده باش ۱۰۰ درصدی مناطق ۲۲ گانه و اقدامات انجام شده در مناطق شمالی، مشکل یخ زدگی در هیچ یک از معابر پیش نیامده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، مجتبی عبداللهی با بیان این مطلب افزود: از صبح دیروز به تمامی مناطق آمادگی داده بودیم که این آمادگی از ابتدای شب به آماده باش تبدیل شد. در ابتدا ۶ منطقه در حالت آماده باش بودند اما بعد از آن به دلیل بارش باران در دیگر مناطق، تمام ۲۲ منطقه در آماده باش ۱۰۰ درصد قرار گرفتند.

وی افزود: همزمان با بارش برف در منطقه یک و دو، شن پاشی توسط خودروهای ویژه شن پاش به ویژه در معابر دارای شیب تند آغاز شد به همین دلیل شاهد بروز یخ زدگی در این معابر نیستیم. شن‌های پاشیده شده در این معابر نیز جمع آوری خواهند شد چراکه دیگر کارایی لازم را نداشته و مشکل آفرین می‌شوند. در صورت بارش مجدد برف، شن پاشی آغاز خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همچنین اظهار داشت: خوشبختانه شب گذشته با ترافیک سنگینی مواجه نشدیم تنها در پل پارک وی شاهد این ترافیک بودیم که تردد شهروندان در روز تعطیل از دلایل عمده آن بود. البته ضروری است شهروندان در روزهای برفی درصورت امکان از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکرده و یا در صورت استفاده از وسایل نقلیه خود، آن‌ها را به تجهیزات لازم مجهز کرده و از سلامت خودروی خود نیز اطمینان حاصل کنند چراکه در چنین مواقعی ترافیک افزایش خواهد یافت.

عبداللهی در خصوص وضعیت کنونی مناطق شمالی نیز اظهار داشت: هم اکنون شاهد بارش برف در برخی بزرگراه‌های منطقه ۲ همچون یادگار امام (ره) و نیایش هستیم که عوامل خدمات شهری نیز در این منطقه در آماده باش کامل هستند.

وی با تاکید بر آماده باش کامل نیروهای خدمات شهری در تمامی مناطق از افزایش خودروهای ویژه شن پاش خبر داد و گفت: ۲۸ دستگاه شن پاش مکانیزه برای پاشش شن مخصوص خریداری شده است. خدمات شهری پیش از این مجهز به ۳۸ دستگاه از این نوع خودرو بود، این تجهیزات در مناطق مختلف به ویژه مناطق شمالی توزیع شد.

کد خبر 194380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز