همشهری آنلاین: بخشی از لاشه موشک کهکشان کره شمالی به دست کره جنوبی افتاد.

north korea missile

قطعه‌هایی از موشکی که کره شمالی به‌تازگی شلیک کرد در آب‌های سرزمینی کره جنوبی افتاد. نیروهای گارد دریایی کره جنوبی روز گذشته بخش‌هایی از لاشه این موشک را پیدا کردند که در دریای زرد سقوط کرده بود. مقامات کره جنوبی اعلام کرده اند می‌خواهند با همکاری کارشناسان آمریکایی تحقیقاتی را روی این قطعات پیدا شده انجام بدهند تا این‌که درباره فن‌آوری موشکی کره شمالی به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنند. نیروی دریایی کره جنوبی این قطعات موشکی را از عمق هشتاد متری آب‌های منطقه در غرب شبه جزیره کره بیرون کشید و قصد ندارد آن را چون برخلاف قطعنامه‌ةای سازمان ملل پرتاب شده بود، به کره شمالی تحویل بدهد.

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی ان ایچ کی، قطعه پیدا شده هفت متر و 60سانتیمتر طول دارد و قطر آن دو متر و 40سانتیمتر است. وزن آن نیز حدود سه هزار و200 کیلوگرم است. مقام‌های نظامی کره جنوبی اعلام کرده اند احتمالا این قطعه، مخزن سوخت  موشک شلیک شده بوده که از آن جدا شده است. روی این قطعه پیدا شده، علامت‌هایی وجود دارد که نشان دهنده نام این موشک کره شمالی است. این موشک "اون ها" نام داشت که در زبان کره ای به معنای کهکشان است. چهار سوراخ در قسمت انتهایی این قطعه پیدا شده وجود دارد و هنوز سیم‌های متصل به آن در جای خود دیده می شوند.

به گزارش آسوشیتدپرس،کره جنوبی همچنین اعلام کرد شی که این موشک به فضا حمل کرده هم‌اکنون با سرعت 7.6 کیلومتر در ثانیه در حال چرخش است.

پرتاب موشک دوربرد توسط کره شمالی با واکنش‌های تند بیشتر کشورها و سازمان ملل رو‌به‌رو شد.

more تایید پرتاب موشک از سوی کره‌شمالی

کد خبر 194370
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز