همشهری آنلاین: استعفا، تظاهرات، تیراندازی، تعطیلی، بارش جوی در کنار بارش شهابی، بمب گذاری، دستگیری و ... سرخط اخبار داخلی و خارجی جمعه 24 آذر ماه شدند.

باران و برف در تهران

تهران در شامگاه جمعه 24 آذر ماه با هوای برفی آخرین ساعات آخرین هفته های پائیزی را سپری کرد و با تلفیقی از بارش باران و برف به استقبال زمستان رفت.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی استعفا داد

مهر : "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از این سمت کناره گیری کرد. این تصمیم پس از درخواست حزب چپگرای مرتز از دیوان عالی رژیم اشغالگر قدس با هدف برکناری سیاستمدار راستگرای افراطی از سوی وی گرفته شد.

تظاهرات در امان و نا آرامی در اسکندریه

مهر: هزاران اردنی پس از نماز جمعه با برپایی تظاهرات در امان خواستار اصلاحات سیاسی شدند. تظاهرات کنندگان با تجمع در برابر مسجد الحسینی در پایتخت اردن خواستار اصلاحات سیاسی، کاهش قیمت فرآورده های سوختی و آزادی بازداشت شدگان حوادث اخیر این کشور شدند. تظاهرات کنندگان همچنین خواستار اصلاح قانون انتخابات و توقف حملات نیروهای امنیتی به فعالان اردنی شدند.

در مصر نیز در فاصله یک روز مانده به برگزاری همه پرسی قانون اساسی مصر طرفداران و مخالفان این همه پرسی در شهر اسکندریه به درگیری با یکدیگر پرداختند که پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک آور برای متفرق کردن آنها شد. درگیری مخالفان و موافقان مرسی 13 زخمی به جاگذاشته است.

تیراندازی در مدرسه ابتدایی آمریکا و تعطیلی تمام مدارس شهر

فارس: تیراندازی در مدرسه ابتدایی «سندی هوک» در شهر نیوتاون در ایالت «کانکتیکات» آمریکا باعث شد تمامی مدراس این شهر به حالت تعطیل درآیند. گزارش‌های اولیه حاکی از کشته شدن یکی از دو فردی است که مظنونان اصلی تیراندازی به این مدرسه به شمار می‌روند. منابع پلیس همچنین گفته‌اند در این حادثه چندین تن زخمی شده‌اند.

25 آذر ؛ بارش شهابی در کنار مقارنه

مهر: در کنار بارش شهابی جوزایی پدیده زیبای همنشینی ماه و سیاره مریخ را می‌توانیم در آسمان شنبه شب مشاهده کنیم. بارش شهابی جوزایی از مهمترین بارش‌های شهابی است که از 14 آذرماه آغاز شده بود و در بامداد جمعه 24 آذر ماه به اوج بارش خود رسید. در کنار این بارش شهابی، آسمان شامگاهی شنبه 25 آذر شاهد پدیده همنشینی ماه و سیاره مریخ است. این پدیده را می‌توان در افق جنوب غربی مشاهده کرد.

درخواست انتخاباتی روسای شوراهای اسلامی استانها

مهر: روسای شورای اسلامی استانهای کشور در پانزدهمین همایش ادواری روسای شورای اسلامی استانهای سراسر کشور در قالب پیشنهادی از دولت و مجلس خواستند تا انتخابات شورا‌ها در دوره چهارم، یک ماه یا حداقل ۱۵ روز زود‌تر از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. بر این اساس مقرر شده تا با ارسال آیین نامه‌ای به دولت یا در صورت نیاز تهیه طرحی مناسب از دولت یا مجلس بخواهند زمان برگزاری انتخابات شورا‌ها یک ماه یا حداقل ۱۵ روز زود‌تر از ریاست جمهوری برگزار شود.

بمب گذاری اتوبوس زائران ایرانی در سامرا

مهر: مسعود اخوان، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از وقوع انفجاری در کنار اتوبوس زائران ایرانی در مسیر سامرا در روز جمعه 24 آذر ماه خبر داد و گفت: این اتوبوس حامل زائران ایرانی از استان مازندران بوده است که در کنار این اتوبوس بمبی منفجر و طی آن تعدادی از زائران شهید و زخمی شده‌اند. گفته می شود که در این حادثه دو شهید و 15 نفر زخمی شده‌اند.

شایعه دو تغییر در یک خبر و واکنش وزیر زن کابینه

مهر: مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوالی در خصوص شایعه احتمال برکناری وی به دلیل خودداری از تغییر باقر لاریجانی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شما خبرنگاران کار و زندگی ندارید؟ هر آمدنی یک رفتنی دارد و همه ما دیر یا زود باید برویم. مهم این است که آمدن و رفتن ما چه تاثیری در زندگی دیگران داشته باشد.

25 آذر ؛ آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور 92

مهر: حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد که زمان تکمیل تقاضانامه ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری سال 92 ساعت 24 شنبه 25 آذر ماه به پایان می رسد. تمام داوطلبان اعم از متقاضیان شرکت در کنکور دانشگاه آزاد که قصد شرکت در آزمون سراسری سال 92 را دارند تنها تا ساعت 24 شنبه 25 آذرماه مهلت تکمیل تقاضانامه ثبت نام را در سامانه سازمان سنجش دارند.

دستگیری عامل فروش پایان نامه‌

مهر: نعمت قبادزاده، رئیس پلیس فتا استان ایلام از دستگیری فردی که از طریق اینترنت به صورت غیر مجاز اقدام به فروش پایان نامه های دانشجویی می کرد خبر داد.

پاسخ جدید حداد عادل درباره کاندیداتوری در انتخابات

فارس: غلامعلی حداد عادل در جمع دانشجویان دانشگاه سما درباره احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: اگر بگویم اصلا قصد کاندیداتوری ندارم، دروغ گفته‌ام و اگر هم بگویم که تصمیم قطعی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری دارم، باز هم دروغ است. مهم نیست من بیایم یا فرد دیگری. امیدوارم آنچه به صلاح کشور است اتفاق بیفتد. هنوز ورود به بحث‌های ریاست جمهوری را زود می‌دانم،‌ تصور می‌کنم مسائل اقتصادی مهم‌تر است.

خطبه نماز جمعه بهشهر ناتمام ماند

فارس: آیت الله سید صابر جباری امام جمعه بهشهر جمعه 24 آذر ماه در پی کسالت جسمی به بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر منتقل و در بخش سی سی یو این بیمارستان بستری است. آیت‌الله جباری خطبه اول نماز جمعه بهشهر را خواند، ولی در ابتدای خطبه دوم به دلیل پایین آمدن فشار و کسالت جسمی موفق به پایان بردن خطبه نشد و به بیمارستان منتقل شد.

کد خبر 194329
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز