مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران همزمان با فرارسیدن فصل سرما و شروع ریزش‌های جوی طرح ویژه نظارت بر عملکرد و خدمت‌رسانی تاکسی‌ها در معابر اصلی با نام «سحاب» را اجرا می‌کند.

به گزارش همشهری روزانه حدود 22میلیون نفر- سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران انجام می‌شود. سهم سازمان تاکسیرانی با حدود 80هزار تاکسی حدود 22درصد از این میزان جابه جایی است. در واقع روزانه نزدیک به چهار میلیون و 500هزار نفر از شهروندان تهرانی برای رسیدن به مقاصد مختلف از این وسیله حمل‌ونقلی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در مصاحبه با همشهری در توضیح طرح سحاب گفت: یکی از مشکلات عمده شهروندان تهرانی برای رفت‌وآمد در روزهای برفی و بارانی کمیاب شدن تاکسی است، به همین منظور سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصمیم دارد برای زمستان سال 1391یک طرح ویژه نظارتی را اجرا کند.

بنا براین گزارش براساس این طرح در روزهای بارانی و برفی 70واحد گشت در 70نقطه مهم از شهر تهران مستقر می‌شود. وظیفه اصلی این گشت‌ها نظارت بر عملکرد تاکسی‌ها و ممانعت از تخلف آنها به‌ویژه در دو موضوع تخطی از نرخ مصوب و دربستی است. به گفته یاسرمظفر، طرح جهادی سحاب از نیروهای سازمان تاکسیرانی، نیروهای پلیس راهور و نیروهای مردمی خانه شهریاران جوان تشکیل می‌شود. این نیروها با لباس‌های متحدالشکل و تجهیزاتی مانند کارت‌های شناسایی، بی‌سیم و تلفن‌های همراه روزهای بارانی از ساعت شش تا 21در دو شیفت بر فعالیت تاکسی‌ها نظارت می‌کنند.

مظفر در این‌باره گفت: شیفت نخست از شش صبح تا 14و شیفت دوم تا 21ادامه دارد. ضمن اینکه نیروهای پلیس راهور در طرح سحاب، همراه و همپای سازمان تاکسیرانی خدمات ارائه می‌دهند به‌نحوی که نیروهای راهور در دوشیفت کاری درصورت مشاهده تخلف، رانندگان را جریمه می‌کنند.

مدیرعامل تاکسیرانی همچنین در توضیح شهریاران جوان و نیروهای داوطلب مردمی فعال در طرح سحاب گفت:. 70جوان بین 20تا 25ساله عضو خانه شهریاران جوان در 70واحد گشتی مستقر می‌شوند و در اوج ساعات ترافیکی خدمات رسانی بخشی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی را رصد می‌کنند.

نیروهای خانه شهریاران جوان تاکسی‌هایی که در زمان نزولات آسمانی دارای عملکرد مناسب‌اند را شناسایی و برای هر مورد یک قبض تشویقی ارائه می‌کنند و در پایان طرح براساس تعداد قبوض دریافتی به رانندگان خدمتگزار هدایایی اهدا می‌شود. به گفته مظفر، به رانندگان برتری که در پایان زمستان 91دارای تعداد بیشتری از برگه‌های تشویقی باشند، جوایز نفیسی اهدا می‌شود. این هدایا شامل 70کارت هدیه 200هزار تومانی و 70کارت هدیه 100هزار تومانی خرید قطعات خودرو است. همچنین متخلفینی که در طرح شناسایی شدند برابر با مقررات به هیأت انضباطی معرفی شده و براساس سطح تخلفاتشان با آنها برخورد می‌شود.

بنا براین گزارش، یکی دیگر از راهکارهای سحاب برای حل مشکلات مسافران در روزها و شب‌های بارندگی در تهران ارسال ون‌های ویژه برای خطوط و نقاطی است که با کمبود تاکسی مواجه می‌شوند. براساس تمهیدات پیش‌بینی شده سحاب، مدیران مناطق تعدادی ون به‌صورت آماده به‌کار در اختیار دارند که در مواقع لازم به نقاط پرازدحام اعزام می‌کنند.

کد خبر 194205
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز