گروه اجتماعی: نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با با بیان اینکه تمام دانش‌آموزان حادثه‌دیده پیرانشهر تنفس عادی دارند، گفت: برخی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده که در ارومیه بستری هستند، هفته آینده از بیمارستان مرخص می‌شوند.

دانش آموزان

رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت دانش‌آموزان حادثه پیرانشهر اظهار داشت: کمیته سه‌نفره‌ای که از سوی رئیس مجلس برای پیگیری درمان دانش‌آموزان حادثه‌دیده پیرانشهر مأموریت داشت، دیروز با حضور در بیمارستان‌های سینا تبریز و امام خمینی (ره) ارومیه، روند درمان این کودکان را پیگیری کرد.

صبح روز 15آذر‌ماه امسال، آتش‌سوزی بخاری کلاس درس دبستان شهر شین‌آباد از توابع پیرانشهر منجر به فوت یک دانش‌آموز و مصدومیت 27دانش‌آموز دختر شد. وی افزود: در حال حاضر، تمام دانش‌آموزان تنفس عادی دارند و دیگر هیچ دانش‌آموزی به دستگاه تنفس مصنوعی متصل نیست. خضری ادامه داد: با توجه به سن کم این دانش‌آموزان، هنوز خطر عفونت و مسائل تنفسی هست اما با پیگیری پزشکان و متخصصان، امیدواریم که آنها هر چه زودتر سلامتی خود را بازیابند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بستری شده در تبریز فعلاً در بیمارستان خواهند ماند، اضافه کرد: تعدادی از دانش‌آموزان بستری شده در بیمارستان ارومیه، طی این هفته و هفته آینده از بیمارستان مرخص می‌شوند. نماینده مردم پیرانشهر در مجلس درباره برنامه درمان این دانش‌آموزان نیز گفت: با بررسی‌های انجام شده و مذاکرات مختلف با پزشکان، به‌نظر می‌رسد نیازی به درمان در خارج از کشور نباشد و بتوانیم در کشورمان، آنها را تحت درمان قرار دهیم.

چه‌کسی به وضعیت مدارس رسیدگی می‌کند

در همین زمینه یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره حادثه آتش‌سوزی دبستان شین‌آباد پیرانشهر گفت: پرسش من به‌عنوان نماینده یک شهرستان این است، آیا سهم مردم شهرستان‌ها از مالیات، عوارض و درآمد عمومی کمتر از مردم کلانشهرهاست؟ پس چرا باید امکانات کودکان این سرزمین در شهرستان‌ها کمتر از شهرهای بزرگ باشد.

مهناز بهمنی با بیان اینکه آیا جا نداشت و ندارد که بخشی از درآمد‌زایی شهر پیرانشهر از طریق گمرکات صرف نوگلان این شهر شود، افزود: وقتی به عنوان نماینده مجلس علت گازکشی‌نشدن مدرسه را جویا می‌شوم به این پاسخ می‌رسم که چون مدرسه شین‌آباد پیرانشهر فرسوده بوده، ‌گازکشی نشده است، این یعنی عذر بدتر از گناه.

نماینده مردم سراب تصریح کرد: چه‌کسی در وزارت آموزش وپرورش به اوضاع مدارس کشور نظارت و رسیدگی می‌کند، چرا باید غنچه‌های زندگی ما در مدارس فرسوده و مخروبه درس بخوانند. وی گفت: نکته تأسف‌بار دیگر اینکه پس از وقوع حادثه دلخراش آتش‌سوزی دبستان شین‌آباد، برخی مصدومان را از پیرانشهر به تبریز منتقل کردند و دانش‌آموزان آسیب‌دیده مجبور شدند با وجود جراحات ناشی از سوختگی شدید، ‌ساعت‌ها راه ناهموار را طی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد:‌ آیا در پیرانشهر یا شهرهای مجاور مرکز درمانی مناسبی وجود نداشت؟
بهمنی افزود: از همه بدتر اینکه وزیر آموزش و پرورش در بخشی از صحبت‌هایش می‌گوید مقصر در حادثه آتش‌سوزی این مدرسه دخترانه، معلم مدرسه است که به‌جای اینکه دانش‌آموزان را از کلاس خارج کند قصد‌ داشته بخاری را جابه‌جا کند که به‌علت داغ‌بودن بخاری از دستش رها شده و مدرسه آتش گرفته است.

نماینده مردم سراب گفت: بازهم جناب وزیر این حادثه را به گردن دیگران می‌اندازد و خود از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند. چندی پیش هم در سانحه اردوی راهیان نور دانش‌آموزان بروجنی هم وزیر آموزش و پرورش مسئولیت این کار نپذیرفت و گفت: «از مسئولانش بپرسید.»عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: من پیش از اینکه نماینده مردم در مجلس باشم یا هر سمت دیگری داشته باشم، یک مادر هستم، دست بر قضا داغ فرزند نیز کشیده‌ام و با تمام وجودم حس می‌کنم مادر داغ دیده سیران یگانه در چه وضعیتی است.

نماینده مردم سراب در مجلس تصریح کرد: به خانواده دانش‌آموزان مصدوم حادثه آتش‌سوزی دبستان روستای شین‌آباد پیرانشهر قول می‌دهم تا آخر این ماجرا را پیگیری کنم و دنبال استیضاح وزیر آموزش و پرورش هستم و نمی‌دانم چرا برخی مسئولان حاضر نیستند از صندلی وزارت جدا شوند و مردم تا چه زمانی باید تاوان بی‌کفایتی برخی را بپردازند.

کد خبر 194203
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز