همشهری آنلاین: ستاد حقوق بشر روز دهم دسامبر را فرصت مناسبی برای پرده برداری از این اغواگری غرب صهیونی علیه بشریت و درعین حال فرصتی مناسب برای ارتقاء حقوق بشر به معنای حقیقی کلمه با احترام به همه فرهنگ‌ها می‌داند.

ورود خالد مشعل به نوار غزه

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای روز دهم دسامبر مصادف بار روز جهانی حقوق بشر را فرصتی مغتنم برای پرده برداری از چهره واقعی غرب در بحث حقوق بشر عنوان کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی متن بیانیه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی حقوق بشر به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و لقد کرمنا بنی آدم
فرا رسیدن روز جهانی حقوق بشر، فرصت مناسبی است تا سوء استفاده آمریکا و برخی کشورهای غربی با عنوان حقوق بشر به منظور تحمیل جهانگشایی غربی، کاملا مطرح شود. از سوی دیگر این روز فرصت مغتنمی است تا ضرورت باز شدن میدان مشارکت همه ملت‌ها در مقوله حقوق بشر بر اساس تنوع فرهنگی خودشان مورد توجه قرار گیرد.

جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر تعالیم مترقی و نجات بخش دین مبین اسلام که رحمه للعالمین است، معتقد است اسناد فعلی حقوق بشر و مکانیزم‌های پیگیری آن در سطح بین المللی دارای نواقص بسیار جدی است و این نواقص این امکان را ایجاد کرده است که کشورهای غربی و فاتحان جنگ جهانی دوم در دهه‌های گذشته از آن در جهت بسط سیطره خود و تحمیل ایدئولوژی سکولار- لیبرال به دنیا، سوء استفاده کنند.

امروز ملت‌های اسلامی با جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیارد نفوس، این حق مسلم خود را مطالبه می‌کنند که بتوانند براساس تعالیم اسلام به صورت فردی و جمعی در سراسر جهان زندگی کنند.

سوء استفاده سیاسی آمریکا و برخی دُول غربی در دشمنی با تعالیم اسلامی و شرع مبارک اسلام، تحت لوای دفاع از حقوق بشر ظلم عظیمی به حقوق بشر در سطح جهانی و ظلمی به همه فرهنگ‌های بشری است. ستاد حقوق بشر معتقد است که تمدن بشری با شکوفایی فرهنگ‌ها و تمدن هاست که غنی می‌شود نه با یکجانبه گرایی و تحمیل فرهنگ سکولار-لیبرال غربی به همه جهان.

متاسفانه دفاع از حقوق بشر، مکانیزمی برای پشتیبانی از اقدامات تروریستی و براندازی از سوی دول غربی در بسیاری از نقاط دنیا شده است. از این رو کشورهایی که آلوده به جنایات متعدد هستند، صلاحیت اخلاقی و مشروعیت پرچمداری حقوق بشر در جهان را ندارند. جهانشمولی حقوق بشر به معنای تحمیل فکر یک گروه بر سایر ملت‌ها نیست، بلکه به معنای تضمین حقوق همه کشور‌ها و فرهنگ‌ها در یک مشارکت جهانی عادلانه است.

ستاد حقوق بشر روز دهم دسامبر را فرصت مناسبی برای پرده برداری از این اغواگری غرب صهیونی علیه بشریت و درعین حال فرصتی مناسب برای ارتقاء حقوق بشر به معنای حقیقی کلمه با احترام به همه فرهنگ‌ها می‌داند.

جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشورمسلمان معتقد است که حق مسلم جمعیت ملیاردی امت اسلام برای زندگی بر اساس آموزه‌های دینی خودشان باید در همه اسناد رسمی و مکانیزم‌های اجرایی و پشتیبانی و پایش حقوق بشری، مد نظر قرار گیرد، بخصوص سازمان ملل باید دامن خود را از دفاع از روش منحوس تروریسم تحت نقاب حقوق بشر پاک کند.

جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌های بین المللی در امر حقوق بشر حضور فعال داشته و خواهد داشت و ضمن ایستادگی در برابر سوء استفاده‌های جاری از عنوان حقوق بشر، همکاری سازنده و فعال با سایر ملل را برای تعمیق و توسعه نظری و عملی در این زمینه اعلام می‌کند و این آمادگی را دارد که دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در این زمینه را در اختیار سایر ملل قرار دهد.

کد خبر 193883
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز