همشهری آنلاین: هزاران نفر در غزه روز شنبه به خیابان ها آمدند و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را جشن گرفتند.

ساکنان غزه سالگرد تاسیس جنبش حماس را جشن گرفتند

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، با وجود بارش باران، هزاران تن از هواداران حماس با در دست داشتن نشانه هایی از این جنبش در این مراسم شرکت کرده اند.

بر اساس این گزارش برخی شرکت کنندگان، کودکان خود را به طور نمادین لباس رزم پوشانده بوند و در حمایت از حماس به خیابانها غزه آمده بودند.

هنیه: محاصره سیاسی را شکستیم

اسماعیل هنیه از آغاز تدوین استراتژی فلسطینی-عربی و اسلامی برای آزادسازی کامل فلسطین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین  طی سخنانی در جشن بیست‌وپنجمین سالروز تاسیس جنبش حماس تاکید کرد که سفر رهبران فلسطین از جمله مشعل به غزه شکست محاصره سیاسی است و با این کار ملت فلسطین و رهبران آن قدم در راه بازگشت به فلسطین برداشتند.

وی افزود که وحدت گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه سهم زیادی در تحقق پیروزی در نبرد اخیر «سنگ سجیل» داشت.

وی تصریح کرد: در پیروزی مقاومت در غزه عوامل زیادی دخیل بود که نخستین آن یاری خداوند تعالی سپس آمادگی عمیق گروه‌های مقاومت فلسطین و گردان‌های قسام بود و هزاران مبارز و مجاهد در زیر و روی زمین برای تحقق پیروزی در نبرد سجیل آماده شده بودند.

هنیه که سخنانش به طور مستقیم از شبکه خبری المنار لبنان پخش می شد، همچنین به اهالی کرانه باختری و انتفاضه آنها در جریان نبرد سجیل درود فرستاد و از حمایت کشورهای عربی از جمله مصر، تونس، اتحادیه عرب، ترکیه ، قطر و ایران به دلیل ایستادگی در کنار ملت فلسطین و دفاع از حقوق آن قدردانی کرد.

وی افزود: در سال 2008 آغاز جنگ علیه غزه از قاهره اعلام شد اما در سال 2012 پیروزی نبرد سنگ سجیل از قاهره اعلام شد.

کد خبر 193679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز