همشهری آنلاین: رئیس انجمن بیهوشی ایران از کمیاب بودن اکثر داروهای بیهوشی در اتاق‌های عمل انتقاد کرد و اظهارداشت: این وضعیت باعث می شود تا برخی عمل‌های جراحی با تاخیر و مشکل انجام شود.

Anesthetic

دکتر محمدمهدی قیامت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: متاسفانه روزی یک دارویی را اعلام می‌کنند که نمی‌توانند تهیه کنند و یا اینکه در توان شرکت‌های دارویی نیست که آن‌ها را فراهم کنند.

وی با انتقاد از بی‌برنامگی و روزمرگی مسئولان دارویی وزارت بهداشت در تامین داروهای کمیاب و مورد نیاز کشور، افزود: اکثر داروهای بیهوشی کمیاب هستند و ما نگران این مسئله هستیم که با این مشکلات چگونه اعمال جراحی را انجام دهیم.

قیامت در همین زمینه ادامه داد: البته مشکلات اتاق عمل تنها کمبود داروهای بیهوشی نیست بلکه خیلی از امکانات که برای انجام جراحی لازم است، وجود ندارد.

رئیس انجمن بیهوشی ایران از نبود کیسه‌های 3 لیتری مخصوص جراحی پروستات، وسیله‌ای به نام «پیج» برای بیماران بخش‌های ویژه که مشکل تغذیه دارند، قطره کنترل فشار چشم و... به عنوان نمونه‌هایی از کمبودهای جراحی نام برد.

قیامت با اعلام اینکه در زمینه داروهای بیهوشی ذخیره استراتژیک نداریم، افزود: بنده معتقدم که بازار دارو و تجهیزات پزشکی کشور هم اکنون در دست دلالان است. تمامی شرکت‌های دارویی و پزشکی به واسطه دلالان، با بیمارستان‌ها معامله انجام می‌دهند.

 

کد خبر 193630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز