همشهری آنلاین: خبر غیر رسمی درباره استعفای رئیس فدراسیون فوتبال، شهاب باران آسمان ایران، ورود مشعل به غزه، آزمایش اتمی زیرزمینی در آمریکا، برگزاری مراسم ترحیم احسان نراقی، سه وزیری که به مجلس فراخوانده شدند سرخط اخبار جمعه 17 آذر ماه است.

تشییع پیکر مرحوم پرتو اشراق از مقابل تالار وحدت

مهر: پیکر مرحوم پرتو اشراق، یکشنبه 19 آذر ماه از مقابل تالار وحدت تشییع می‌شود. پرتو اشراق محقق، مترجم متون سینمایی وهنری و برخی از رمان‌های معروف چهان روز چهارشنبه 15 آذر و به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان مهر تهران درگذشت.

اعضای جدید انجمن شاعران ایران را بشناسید

مهر: فاطمه راکعی، ساعد باقری، عباس کی‌منش (مشفق کاشانی)، افشین علاء و سهیل محمودی از سوی جلسه مجمع عمومی انجمن شاعران ایران به مدّت یک سال به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره انتخاب شدند. همچنین مصطفی رحماندوست نیز به عنوان بازرس قانونی انجمن شاعران ایران انتخاب شد. محمدرضا عبدالملکیان نیز، از اعضای پیشین هیئت مدیره در این دوره برای انتخابات جدید کاندیدا نشده بود.

زمان آغاز فرایند جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد

مهر: حسین بلندی، معاون آموزشی دانشگاه آزاد از آغاز فراخوان جذب هیأت علمی در این دانشگاه از هفته آینده خبر داد و گفت: در این فراخوان دانشجویان دکتری تخصصی در اولویت جذب قرار می گیرند. همچنین برای سال تحصیلی جاری در کل 1700 هیأت علمی در این فراخوان جذب خواهند شد.

پایتخت نفس کشید

مهر: یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران اعلام کرد: هوای تهران در شرایط سالم است. شاخص آلودگی هوای تهران در 24 ساعت گذشته از 120PSI به 97 کاهش یافته است. این در حالی است که در روز سه شنبه شاخص آلودگی 162 بود.

سه وزیر فراخوانده شدند

مهر: وزیران امور اقتصاد و دارایی، آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس حضور پیدا می‌کنند. مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته آتی جلسه علنی دارد.

زمان واریز یارانه نقدی آذر ماه

مهر: یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی به ازای هر نفر تا دوشنبه بیستم آذرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. بیش از 74 میلیون ایرانی یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی - فاز اول هدفمندی یارانه‌ها- را دریافت می‌کنند. یارانه نقدی تا مردادماه هر ماه بامداد هجدهمین روز به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شد اما این تاریخ در شهریور، مهر و آبان ماه به بیستمین روز موکول شد.

مراسم ترحیم احسان نراقی برگزار شد

ایسنا: مراسم ترحیم احسان نراقی، نویسنده و جامعه‌شناس عصر جمعه 17 آذر ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد اسماعیل یاری در مسجد الجواد (ع) تهران برگزار شد. این مراسم با حضور چهره‌هایی همچون احمد مسجدجامعی، عزت‌الله فولادوند، سیمین بهبهانی، هرمز همایون‌پور، عباس امیرانتظام، سیدفرید قاسمی، محمد ذوالفقاری، علی دهباشی، محمد جواد حجت کرمانی، ابراهیم باستانی پاریزی، کریم زمانی، بهاءالدین خرمشاهی، محمود کاشانی، علی‌اکبر نیک‌خلق، ایرج نوذری، عباس عبدی، اسدالله امرایی، داود گنجه‌ای، فرهاد عابدینی و ... همراه بود.

عیادت قوی‌ترین مرد معلول جهان از مصدومان آتش‌سوزی پیرانشهر

فارس: سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد معلول جهان به همراه چند تن از ورزشکاران استان آذربایجان غربی از حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی دبستان انقلاب اسلامی روستای شین‌آباد پیرانشهر عیادت کرد. سیامند رحمان اهل اشنویه است که سال گذشته در مسابقات پارالمپیک لندن ضمن دست‌یابی به مدال طلا به‌عنوان قوی‌ترین مردم معلول جهان معرفی شد.

وزیر به عیادت دانش‌آموزان حادثه دیده رفت

فارس: در پی حادثه آتش‌سوزی در دبستان روستای «شین‌ آباد» پیرانشهر، وزیر آموزش و پرورش به عیادت دانش‌آموزان مصدوم رفت.

آمریکا آزمایش اتمی زیر زمینی انجام داد

فارس: ایالات متحده اعلام کرد روز چهارشنبه یک آزمایش هسته‌ای که آن را «غیر خطرناک» اعلام کرده در یک سایت زیر زمینی انجام داده تا بر روی رفتار مواد هسته‌ای بدون ایجاد یک انفجار اتمی مطالعه کند. این آزمایش در نوادا انجام شده و هدف از آن به‌دست آوردن اطلاعاتی برای حفظ امنیت و کارایی سلاح‌های هسته‌ای آمریکا است.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در غنا

فارس: مردم غنا برای انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان پارلمان این کشور امروز جمعه بر سر صندوق‌های رأی حاضر شدند. در انتخابات ریاست جمهوری این دوره غنا، هشت نامزد از احزاب سیاسی مختلف حضور دارند اما رقابت اصلی میان «جان درامانی ماهاما» رئیس جمهور کنونی غنا و نامزد حزب حاکم کنگره دمکراتیک ملی (ان دی سی) و «نانا آکوفو آدو» از حزب «جدید میهنی» (ان پی پی) است. برای انتخابات پارلمانی نیز در مجموع یک هزار و 332 نامزد که 133 نفرشان زن هستند، از چهارده حزب سیاسی غنا، برای کسب 275 کرسی پارلمان رقابت می‌کنند.

امواج سونامی به سواحل ژاپن رسید

فارس: در پی زلزله شدید 7.3 ریشتری در سواحل شمال شرق ژاپن، امواج سونامی به مناطق ساحلی این کشور رسید. زلزله قدرتمندی که سواحل شمال شرق ژاپن را لرزاند، باعث ایجاد امواج سونامی به ارتفاع بیش از یک متر در این منطقه شد. متخصصان لرزه‌نگاری اعلام کردند که امواج سونامی حدود ساعت 6 عصر به منطقه «ایشینوماکی» رسیدند، منطقه‌ای که در زلزله و سونامی قدرتمند سال 2011، هزاران کشته داد.

دبیرکل سازمان ملل به ترکیه رفت

فارس: «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل صبح جمعه به منظور بررسی بحران سوریه با مقامات ترکیه وارد ترکیه شد. دبیرکل سازمان ملل از اردوگاه آوارگان سوری در «الاصلاحیة» یکی از اردوگاه‌های ترکیه بازدید کرد.

کفاشیان یکشنبه استعفا می‌‌کند!

صادق درودگر، مدیرعامل باشگاه ملوان از استعفای رئیس فدراسیون فوتبال در روز یکشنبه خبر داد و گفت: از یک منبع موثق شنیدم که کفاشیان روز یکشنبه از ریاست فدراسیون کنار می‌رود بنابراین بهتر است مسئولان ورزش فرد امتحان‌پس داده‌ای مانند محمد دادکان را جانشین او کنند و به جای کفاشیان که حداقل 50 است، یک رئیس با نمره 20 و ضعیف‌تر را نیاورند. ضمن اینکه با توجه به اتفاقات رخ داده در مجمع هیئت فوتبال فارس نایب‌رئیس کفاشیان هم نمی‌تواند اداره فدراسیون فوتبال را بر عهده بگیرد.

آسمان ایران به مدت 10 شب «شهاب‌باران» می‌شود

فارس: بارش شهاب جوزایی از جمعه ۱۷ آذر ماه به مدت ۱۰ شب در آسمان ایران قابل رؤیت است. بارش شهاب جوزایی از سمت صورت فلکی جوزا (دو پیکر) به سمت زمین می‌آید، زمانی که جسم دنباله‌داری از کنار زمین عبور کند، سنگ‌های دنباله‌دار آن در مدار زمین باقی می‌ماند و هنگامی که زمین در هنگام عبور خود به دور خورشید وارد مدار این توده سنگی شود، سنگ‌ها به سمت زمین هجوم می‌آورند و ما آنها را به صورت شهاب می‌بینیم.

خالد مشعل وارد نوار غزه شد

مهر: «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، جمعه وارد نوار غزه شد. خالد مشعل برای اولین بار به غزه می رود تا در مراسم تاسیس حماس شرکت کند.

روسیه و چین توافق‌نامه همکاری هسته‌ای امضا کردند

ایسنا: روسیه و چین یک توافق‌نامه همکاری برای ساخت واحدهای سوم و چهارم نیروگاه هسته‌یی "تیان وان" در خاک چین را امضا کردند. پروتکل همکاری در ساخت واحدهای نیروگاه هسته‌یی "تیان وان" در پایان هفدهمین دیدار نخست‌وزیران روسیه و چین توسط دمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه و ون جیابائو، همتای چینی‌اش امضا شد.

کد خبر 193552
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز