پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلفات درگیری طرفداران و مخالفان رئیس جمهور مصر در قاهره به شش کشته و چهار صد وچهل و شش زخمی افزایش یافت.

EGYPT

Anti-Mursi protesters scuffle with riot police during clashes with supporters of Egyptian President Mohammed Mursi, near the presidential palace in Cairo, December 5, 2012

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان،‌ شب گذشته درگیری‌هایی بین طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور مصر و مخالفان وی در اطراف کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه در قاهره رخ داد.

محمد سلطان مدیر بخش خدمات عمومی اورژانس مصر روز پنجشنبه از افزایش شمار کشته های درگیری‌ها بین هواداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور مصر در مقابل کاخ ریاست جمهوری به شش نفر خبر داد. محمد سلطان تاکید کرد یک خبرنگار نیز در این درگیری‌ها کشته شد.

مدیر بخش خدمات عمومی اورژانس مصر افزود: دست‌کم چهارصد و چهل و شش نفر نیز در درگیری بین هواداران و مخالفان محمد مرسی زخمی شدند.

سلطان با اشاره به ادامه درگیری‌ها در اطراف کاخ ریاست جمهور در قاهره تاکید کرد نیروهای امدادی و آمبولانس‌ها با هدف کمک رسانی و نجات فوری زخمی‌ها در اطراف کاخ ریاست جمهوری و در خیابان‌های مجاور مستقر هستند.

محمد سلطان افزود با توجه به اینکه برخی از طرف‌های درگیر از سلاح‌های شکاری و سرد استفاده می‌کنند حال برخی از زخمی‌ها وخیم است.

همچنین چهار نفر از مشاوران رئیس جمهور مصر در اعتراض به اقدامات خشونت بار از سمت خود استعفا کردند. در حالی که گروههای مخالف، مرسی را مسئول این حوادث دانستند، گروه اخوان المسلمین از تظاهرکنندگان خواست از اطراف کاخ ریاست جمهوری خارج شوند. شیخ الازهر نیز همه مصری ها را به خویشتنداری دعوت کرد.

استقرار تانک ها در مقابل کاخ ریاست جمهوری مصر

دست کم سه تانک، دو نفربر زرهی در خیابان خارج از کاخ ریاست جمهوری مصر که صحنه اعتراضات بوده است، مستقر شدند

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز تانک‌ها و زره پوش‌های مستقر شده در اطراف کاخ ریاست جمهوری مصر در قاهره متعلق به گارد ریاست جمهوری این کشور است.

شبکه تلویزیونی المنار هم گزارش داد نیروهای ارتش مصر در خیابان اصلی اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور در قاهره مستقر شدند.

استعفاء شش تن از مشاوران مرسی

همچنین پایگاه خبری میدل ایست آنلاین در گزارشی از مصر با اشاره به موج استعفاها در میان مشاوران رئیس جمهوری مصر، آمار مشاوران مستعفی را شش نفر عنوان کرد و نوشت:‌ با استعفای این شش مشاور، مرسی در توفان اخیر تنها مانده است.

در این گزارش علت اصلی استعفای مشاوران مرسی سیاست شخص محوری رئیس جمهوری مصر عنوان شده است.

ایمن صیاد و عمرو لیثی از مشاوران امور رسانه ای محمد مرسی، محمد عصمت سیف الدوله مشاور رئیس جمهوری در امور کشورهای عربی ، سمیر مرقص مشاور مسیحی مرسی و فاروق جوده پنج مشاور دیگر مرسی هستند که استعفای خود را اعلام کرده و گفته‌اند: از یک هفته قبل استعفا کرده بودند اما به امید اینکه شرایط بهتر شود آن را مخفی نگه داشتند.

 

کد خبر 193482
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز