همشهری‌آنلاین: دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار منصف بن سالم وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی تونس با بیان اینکه ملت ایران همواره در کنار برادران تونسی خود هستند، بر ضرورت همکاری و تعامل گسترده میان وزرا، اساتید و دانشجویان ایران و تونس در زمینه انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی تاکید کرد.

visit

به گزارش واحد مرکزی خبر، رییس جمهور با اشاره به اینکه همه تغییرات و تحولات جهانی و حرکت ملتهای مسلمان به سرعت در مسیر تحقق اهداف و آرزوی تاریخی پیامبر اسلام (ص) است، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که شرایط در تونس و بسیاری از کشورهای دیگر به سمت شرایط مطلوب پیش می‌رود.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: توحید و عدالت در فطرت انسانها قرار دارد و دشمنان آن در عمل با بن بست و شکست مواجه شده اند و دوران آنان رو به پایان است؛ از اینرو ما باید دست به دست هم داده و فرهنگ اصیل و ناب پیامبر اسلام(ص) که جامع پیام همه پیامبران و نقطه کمال هدایت الهی است را به جهان معرفی کنیم.

رییس جمهورخاطرنشان کرد: فعالیت فرهنگی و علمی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید در این راستا و با کمک یکدیگر فعالیت های علمی و تحقیقاتی مشترک میان دو کشور را جلو ببریم چرا که نه تنها ما از دیگران چیزی کم نداریم بلکه علم امروز دنیا مرهون تلاش‌های دانشمندان و گذشتگان ما است.

دکتر احمدی نژاد افزود: امروز در جهان کسی می‌تواند پیام الهی و آسمانی را در بین ملت‌ها منتشر کند که در میدان علم و تحقیقات نیز صاحب قدرت و پیشرفت باشد، چراکه مستکبران و قدرتمندان پیشرفت های علمی خود را سند حقانیت سخنان خود قرار داده‌اند.

رییس جمهور با اشاره به حضور دانشمندان و اساتید مجرب در ایران و تونس، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدویتی برای توسعه روابط همه جانبه بویژه در زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی با تونس قائل نیست.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: هر پیشرفتی که در ایران اتفاق افتاده و در آینده خواهد افتاد متعلق به همه برادران مسلمان است که باید از آن در جهت پیشرفت یکدیگر استفاده کنیم؛ ما باید در کنار هم و با هم در جهت رشد و پیشرفت گام برداریم.

منصف بن سالم وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی تونس نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه ملت تونس با همه توان خود در کنار آرمان و عقیده انقلاب اسلامی قرار دارد، گفت: ایران و تونس دارای فرهنگ، تمدن و تاریخ پربار و در بردارنده پیامی الهی برای مردم جهان هستند که امیدورام با گسترش روابط و همکاری های فی مابین بتوانیم افتخارات گذشته خود را تکرار نماییم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد همکاری های اسلامی و راه اندازی بازار اسلامی در برابر اتحادیه اروپا همچنین خواستار گسترش مناسبات و روابط میان دو کشور در زمینه فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری شد.

کد خبر 193448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز