چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

سعید مروتی: در حالی که زمان زیادی تا آغاز شصتمین جشنواره فیلم کن باقی نمانده، هنوز تکلیف فیلم‌های حاضر در مهم‌ترین و معتبرترین فستیوال سینمایی دنیا مشخص نشده است.

تنها چیزی که درباره کن امسال قطعی به نظر می‌رسد، حضور مارتین اسکورسیزی به عنوان مهمان ویژه است. اسکورسیزی قرار است در کن امسال به علاقه‌مندان سینما درس فیلمسازی بدهد.

به گفته تیه‌یری فرمو، مدیر هنری جشنواره کن، اسکورسیزی مهمان ویژه شصتمین دوره فستیوال است. او قرار است در کنار درس سینما، جایزه برنده دوربین طلایی را هم اهدا کند.

اسکورسیزی که امسال سرانجام طلسم ناکامی‌هایش شکست و اسکار گرفت، از همان سال‌های جوانی در کن مورد توجه قرار می‌گرفت.«راننده تاکسی» گرچه با بی‌اعتنایی اعضای آکادمی مواجه شد ولی در سال 1976 نخل طلا را برای اسکورسیزی جوان به ارمغان آورد.

اسکورسیزی که به عنوان یک استاد تاریخ سینما هم اعتبار قابل توجهی دارد، قرار است در کن فعالیتی برای حفظ و نگهداری شاهکارهای کلاسیک سینما نیز انجام دهد.

در سال‌های اخیر انتقادات زیادی نسبت به هالیوودی شدن کن صورت گرفته بود. اینکه معتبرترین فستیوال سینمایی جهان، برای جلب توجه بیشتر از ستاره‌های پولساز هالیوود دعوت به عمل می‌آورد.

خیلی‌ها این اقدام را به معنای حمایت از سینمای گیشه‌پسند قلمداد می‌کنند، حتی عده‌ای از منتقدان صراحتاً نوشتند که کن تجارت را بر هنر ترجیح می‌دهد. دعوت از اسکورسیزی به عنوان مهمان ویژه نشان از تلاش مدیران کن برای اثبات این نکته است که کن همچنان می‌خواهد میعادگاه سینمای راستین باشد.

کد خبر 19332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز