همشهری آنلاین: زلزله 5 ریشتری در کرمان، بازداشت 2 تن از نزدیکان مهدی هاشمی، تجمع مقابل وزارت ورزش و جوانان، شکایت شمقدری از انصار حزب الله، آخرین وضعیت جسمی آیت الله آقا مجتبی تهرانی، حکم «قصاص» برای قدیمی‌ترین زن زندانی ایران و ... سرخط اخبار یکشنبه 12 آذر ماه بودند که در ادامه آمده است:

ثبات نسبی قیمت سکه ؛ افزایش جزئی نرخ دلار

فارس: گزارش‌ها از بازار تهران حکایت از آن دارد که قیمت انواع مسکوکات طلا بدون تغییر بود اما نرخ دلار آمریکا نسبت به روز گذشته ۲۰ تومان افزایش داشت. قیمت سکه تمام بهار آزادی بدون تغییر نسبت به روز کاری گذشته یک میلیون و 185 هزار تومان، نیم سکه 595 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی 306 هزار تومان است. قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1717 دلار، قیمت سکه گرمی در بازار تهران 184 هزار تومان و قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار تهران 119 هزار و 927 تومان است.

همچنین نرخ هر دلار آمریکا امروز در بازار غیر رسمی ارز با ۲۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل 2910 تومان، فروخته ‌شد. قیمت خرید دلار آمریکا از سوی صرافیها 2885 تومان بود. نرخ فروش هر یورو نیز از سوی صرافیها 3840 تومان و نرخ خرید آن 3790 بود.

قرائت «حمد شفا» برای سلامتی آیت‌الله مجتبی تهرانی

فارس: سوگواران «حسینیه خیمه» دوشنبه و سه‌‎شنبه 13 و 14 آذر ماه پس از سخنرانی حجت‌الاسلام زائری و همراهی با نوای میثم مطیعی، برای سلامتی حضرت آیت‌الله مجتبی تهرانی حمد شفا قرائت می‌کنند.

آیت‌الله مجتبی تهرانی از شاگردان امام خمینی(ره) و از اساتید برجسته اخلاق تهران است که به علت کهولت سن و بیماری، در بیمارستان بستری شده است. به همین منظور، حسینیه «خیمه» در مراسم امشب و فرداشب خود که از ساعت 18 آغاز می‌شود، برای سلامتی این مجتهد علوم حوزوی مراسم توسل و قرائت حمد شفا برگزار می‌کند.

تکذیب وخامت حال آیت الله مجتبی تهرانی

ایسنا نوشت: دفتر آیت‌الله آقامجتبی تهرانی با صدور اطلاعیه‌ای هرگونه شایعه مبنی بر وخامت حال این مرجع تقلید را تکذیب کرد. اطلاعیه‌ دفتر این مرجع تقلید به شرح زیر است: «هو الشافی؛ در پی تماس‌های مکرر مومنین علاقه‌مند جهت اطلاع از حال عمومی حضرت آیت‌الله العظمی حاج‌آقا مجتبی تهرانی، به استحضار می‌رساند، روال درمان ایشان به طور معمول در حال انجام است و هر گونه شایعه مبنی بر وخامت حال معظم له تکذیب می‌گردد. ضمن درخواست دعا از مومنین برای سلامتی کامل حضرت استاد، هر گونه خبر قطعی در مورد وضعیت ایشان از طریق همین پایگاه به اطلاع عموم خواهد رسید.»

۲ نفر از نزدیکان مهدی هاشمی بازداشت شدند

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری از بازداشت ۲ نفر از نزدیکان مهدی هاشمی خبر داد و گفت: به جز این 2 نفر از نزدیکان مهدی هاشمی که هم اکنون در بازداشت هستند، تعداد دیگری از نزدیکان وی نیز برای تحقیقات فراخوانده شده‌اند اما هنوز برای آنها قرار بازداشت صادر نشده است.

پیکر محمود جوادی‌پور نقاش نوگرای ایران بدرقه شد

فارس: پیکر محمود جوادی‌پور نقاش نوگرای ایران، ‌صبح دوشنبه 13 آذر ماه با حضور جمعی از هنرمندان و استادان هنرهای تجسمی ایران از مقابل موزه هنرهای معاصر تهران به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌ زهرا (س) بدرقه شد.

تجمع ورزشکاران نابینا و کم‌بینا مقابل وزارت ورزش و جوانان

فارس: تعدادی از ورزشکاران فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان صبح دوشنبه 13 آذر ماه با تجمع مقابل وزارت ورزش و جوانان خواستار برکناری رئیس این فدراسیون شدند. این افراد با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری محمد اسد مسجدی رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان شدند.

«سیدامیرمحمود انوار» استاد برجسته ادب و عرفان اسلامی درگذشت

فارس: سیدامیر محمود انوار استاد عربی دانشگاه تهران پس از طی دوران بیماری صبح امروز درگذشت. «دکتر محمود انوار» برادرزاده عبدالله انوار است که قصاید و غزلیات فارسی و عربی زیادی در مدح اهل بیت علیهم السلام سروده و از اساتید برجسته عربی دانشگاه تهران بشمار می‌رود.

زلزله 5 ریشتری کرمان را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی 5 ریشتر‌ در ساعت 16 و 23 دقیقه و 22 ثانیه دوشنبه 13 آذر ماه کرمان را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق پنج کیلومتری زمین و در مرکز کرمان رخ داده است.

شکایت شمقدری از انصار حزب الله

مهر: جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی از شکایت رسمی این سازمان از انصار حزب‌الله خبر داد. گروه انصار حزب الله نیز دو روز پیش از معاونت سینمایی برای اکران فیلم‌ من مادر هستم شکایت کرده بود.

نفت ایران 110 دلار شد

مهر: کاهش ذخایر تجاری نفت آمریکا و نا آرامی‌های سیاسی در مصر از مهمترین عوامل تقویت کننده بازار جهانی نفت در چند روز اخیر است؛ با این وجود بهای هر بشکه نفت صادراتی ایران در محدوده 110 دلار تثبیت شد.

حکم «قصاص» برای قدیمی‌ترین زن زندانی ایران

ایسنا: عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع فاطمه مطیع در گفت: از سوی شعبه 105 دادگاه عمومی جزایی شهر ری حکم قصاص «فاطمه مطیع» معروف به قدیمی ترین زن زندانی ایران صادر و ابلاغ شد. «فاطمه مطیع» حدود 20 سال است که در زندان به سر می‌برد و تاکنون بارها حکم قصاص وی صادر و متعاقبا نقض شده است.

فاطمه مطیع، قدیمی‌ترین زن زندانی ایران، از سال 72 تاکنون به اتهام قتل «مجید.الف» در زندان به سر می‌برد و تاکنون نیز بارها به اتهامات وی رسیدگی شده است که صدور حکم قصاص، آخرین حکم صادره در پرونده این متهم می‌باشد.

کد خبر 193254
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز