مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: مجمع شهرداران آسیایی نقش بسزایی در همگرایی آسیا و تبادل تجربیات موفق شهرهای این قاره کهن ایفا خواهد کرد.

علیرضا دبیر عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران که به همراه شهردار تهران در سومین اجلاس شهرداران کلانشهرهای آسیایی به بانکوک سفر کرده بود با اشاره به برگزاری موفق این اجلاس گفت: ابتکار شهردار تهران در تاسیس مجمع شهرداران آسیایی، راه روشنی را پیش روی همه شهرداران این قاره قرار داده و روند روبه‌صعود دستاوردهای این اجلاس برای همه مردم آسیا به‌روشنی قابل درک است.
وی به موضوع مهم انتقال تجربه‌های موفق مدیریت شهری در این اجلاس اشاره کرد و گفت:

تجربه‌های موفق شهر تهران که مورد توجه همکاران آسیایی ما قرار گرفته بود در این اجلاس معرفی و تلاش شد که راه‌های انتقال تجربیات موفق شهرها بررسی شده و در این زمینه همکاری‌های مشترکی آغاز شود. ازجمله دستاوردهای مهم سفر به بانکوک از نظر این عضو شورای شهر تهران خواهرخواندگی دو شهر تهران و هانوی و امضای تفاهمنامه همکاری بین تهران و بانکوک بود. وی در این‌باره افزود: امضای تفاهمنامه‌ها و خواهرخواندگی تهران و سایر شهرها رویداد بسیار خوبی است که در دوره فعلی مدیریت شهری روند روبه‌رشدی داشته و سبب نزدیک شدن ملت‌ها به یکدیگر و تبادل تجربه‌های موفق می‌شود.

وی دیپلماسی شهری را مکمل دیپلماسی سیاسی کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: در کنار دولت‌ها، شهرهای ما نیز می‌توانند با نزدیکی به دیگر شهرهای جهان و تبادلات فرهنگی و اقتصادی در جهت منافع راهبردی کشور حرکت کنند و تجربه نشان داده هرجایی دیپلماسی سیاسی جواب نداده دیپلماسی شهری توانسته مشکلات ملت‌ها و دولت‌ها را مرتفع کند.

کد خبر 193252
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز