مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: افسانه خون‌آشام‌ها در کشورهایی مانند مصر، چین و رومانی ریشه دارد، کشوری که در آن فردی به نام پرنسس ولد تپس با نام دراکولا شناخته می‌شد.

دراکولا

به گزارش لایوساینس، با وجود اینکه در اکثر نقاط جهان خون‌آشامها و دراکولاها معمولا در حد یک افسانه ترسناک برای ترساندن بیان می‌شوند، اما در روستایی در صربستان،‌این افسانه کاملا واقعیت داشته و ترس ناشی از آن همواره درحال گسترش است.

مقامات روستای زاروژه معتقدند دراکولا زنده‌است و در صربستان زندگی می‌کند. ترس ناشی از حضور دراکولا بر اساس داستان زندگی فردی به نام ساوا ساوانوویچ شکل گرفته است که محلی‌ها او را شخصیتی افسانه‌ای می‌شناسند. با این همه محلی‌های این روستا همیشه تیغ‌های زالزالک و سیر به همراه دارند و بر سر در خانه‌های خود صلیب نصب می‌کنند.

به گفته یکی از اعضای مجمع محلی این روستا، همه روستاییان بسیار وحشت‌زده هستند،‌همه آنها افسانه این خون‌آشام را می‌دانند و فکر می‌کنند که او اکنون آواره بوده و در جستجوی قربانیان جدید و محلی جدید برای زندگی کردن است و همین موضوع همه را ترسانده است.

به گفته جیمز لیون تاریخ‌شناس بالکان، بسیاری از مردم این منطقه هنوز به خون‌آشام‌ها اعتقاد داشته و آنها را کاملا جدی می‌گیرند. به طور کلی، اعتقاد به خون‌آشامها ریشه در تمایل انسانی به خرافات و درک نادرست گذشتگان از سرنوشت اجساد دارد. برای مثال درصورتی که قبری باز می‌شد، مردم سالم باقی ماند یک جسد در فصل زمستان طی یک رویداد کاملا طبیعی را با پدیده‌های فراطبیعی به اشتباه می‌گرفتند.

کد خبر 193163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز