همشهری آنلاین: اظهارنظرها درباره کاندیداتوری اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات ریاست جمهوری، تلاش برای رسیدن به کاندیدای واحد در میان اصولگرایان، پاسخ حداد عادل درباره کاندیداتوری‌اش، نیامدن احمد توکلی، کاندیدای مطلوب دولت از زبان یک نماینده و ... سرتیتر اخبار انتخاباتی یکشنبه 12 آذر ماه هستند.

اظهارنظر کننده / خبر

جزئیات اظهارات / خبر

غلامعلی حداد عادل
رئیس فراکسیون اصوالگرایان مجلس
(منبع : فارس)

 

* تلاش می‌کنیم اصولگرایان گرفتار تعدد نامزد و داوطلب ریاست جمهوری نشوند. مصلحت اصولگرایان و کشور در این است که بین اصولگرایان رقابت نباشد تا رأی اصولگرایان شکسته نشود. امیدواریم در مجموع یک نفر از بدنه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کند.

* رهبر معظم هم فرمودند که ورود زودرس به انتخابات لازم نیست. بر همین اساس اعلام می‌کنم که هیچ تصمیم قاطعی نگرفتم و 6 ماهی وقت هست. فکر می‌کنم هر چه زودتر تنور انتخابات داغ شود، فضای سیاسی بیشتر شلوغ می‌شود این در حالی است که ما کارهای زیادتری درباره مسائل اقتصادی کشور داریم.

* فیلمی از من نشان دادند و پس از آن روزنامه‌ها نوشتند که حداد عادل فعالیت‌های انتخابی‌اش را کلید زد اما لازم است گفته شود که این فیلم در 30 اردیبهشت ضبط شده است و بنده خودم به صدا و سیما گفتم که قرار است به مدرسه‌ای سر بزنم و خوب است که شما هم بیاید.

* اگر روزی بخواهم در انتخابات نامزد شوم سریعا می‌گویم ولی الان وارد فعالیت‌های انتخابی نشده‌ام.

جلسه علنی روز یکشنبه در بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری
(منبع : خبرگزاری ها)

* نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات را تصویب کردند.

* مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور را موظف کرد چهار ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مقدمات اجرای انتخابات را فراهم کند.

احمد توکلی
نماینده مردم تهران
(منبع : مهر)

* قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را ندارم؛ خیال همه راحت باشد و امیدوارم خواب برخی به هم نریزد.

* فرضیه تایید صلاحیت مشایی خنده‌دار است.

حجت الاسلام جعفر شجونی
عضو جامعه روحانیت مبارز
(منبع : مهر)

* بهتر است رئیس جمهور راهش را از مشایی جدا کند نه این که جاده صاف کن انتخابات برای او باشد.

جواد کریمی قدوسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
(منبع : مهر)

 

* به طور مشخص کاندیدای ریاست جمهوری از سوی مردم شناسایی می شود. کسانی که با گفتمان انقلاب و اسلام همراه و از فرصت های در اختیارشان سوء استفاده نکرده باشند، از سوی مردم انتخاب خواهند شد. اگر در این فرصت دولت بخواهد از رانت خودش برای معرفی کاندیدا استفاده کند مردم آن را شناسایی خواهند کرد و دست رد به سینه این افراد می‌زنند.

* کاندیدای مطلوب دولت و احمدی نژاد شخص مشایی است. خواص و مردم نظر مثبتی روی آنها ندارند و قطعا دولت نمی‌تواند با ابزاری که در دست دارد در انتخابات آتی تاثیرگذار باشد.

* من شورای نگهبان نیستیم ولی احتمال می دهم مشایی در انتخابات رد صلاحیت شود.

اسدالله بادامچیان
نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی
(منبع : ایسنا)

 

* اگرچه اصطلاح‌طلبان در فضای سیاسی مشغول فعالیت هستند، اما از نظر من آنها دیگر در جامعه برای رای‌آوری موقعیتی ندارند. من نمی‌گویم که اصلاح‌طلبان وجود ندارند و وقتی گفتم اصلاحات مُرد، به معنی مردن اصلاحات بود نه اصلاح‌طلبان. اصلاح‌طلبان هم‌اکنون حرفی برای گفتن و فردی برای معرفی کردن ندارند، به جز گروه‌هایی که جنبه اپوزیسیون و مخالف نظام دارند و می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند تا بهره‌برداری‌های خاص سیاسی خود را دنبال کنند. برخی از آنها سعی می‌کنند فرد معتدلی را به میدان بیاورند که در نظام کار کند. برخی هم می‌گویند که اصلا موقعیت ندارند و بهتر است با اصولگرایی که با آنها مداراگرتر است، تعامل کنند و در هرحال می‌بینیم که بین آنها چندگانگی وجود دارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی
(منبع: مهر)



* کاندیدایی که 50 نفر تاییدش نمی کنند نباید ثبت نام کند.

* چه از فراکسیون رهروان و چه از بیرون افرادی به من گفته اند و پیشنهاد داده اند که برای ریاست جمهوری شرکت کنم.

* ظر من همان نظر قبلی است و برنامه ای برای انتخابات ندارم و چیز جدیدی اتفاق نیافتاده که به شما بگویم!

کد خبر 193093
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز