گروه سیاسی: دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در دیدار با رئیس جمهوری با اشاره به مخالفت این سازمان با هرگونه تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اعمال تحریم در مقابل حرکت ملت مصمم ایران نمی‌تواند مانعی ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در دیدار اکمل الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی، با بیان اینکه با همدلی و برادری میان آحاد امت اسلامی، طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان با شکست مواجه می‌شود، تصریح کرد: امروز خودباوری، بیداری اسلامی و بازیابی هویت مسلمانان به همراه شکل‌گیری اراده‌ای قوی میان جوانان و اندیشمندان مسلمان برای پیشرفت، بزرگترین سرمایه و بهترین فرصت برای مقابله با دشمنان اسلام و خنثی کننده توطئه‌های آنهاست.

احمدی نژاد با بیان اینکه فشارها و تهدیدهای دشمنان علیه امت اسلامی در سال‌های اخیر گسترده و پیچیده‌تر شده است؛ اهانت به ساحت پیامبر عظیم‌الشان اسلام‌(ص) را نشان دهنده عمق کینه آنها به پیامبراسلام، اندیشه اسلامی و امت اسلامی بیان کرد و گفت: قدرت‌های فاسد فشارهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود به جامعه اسلامی را مضاعف کرده‌اند زیرا نمی‌خواهند امت اسلامی مقتدر و متحد باشد.

رییس جمهوری با بیان اینکه اعتقاد به اسلام و اجرای احکام اسلامی موجب صلاح و تعالی امت اسلامی و همه بشریت می‌شود، تنها راه نجات بشریت و رفع مشکلات جهانی را پیروی از آیین پیامبران الهی دانست و تاکید کرد: رفع گرفتاری‌های امت اسلام فقط درسایه انسجام و وحدت و استفاده از فرصت‌ها و استعدادهای فراوان موجود امکان پذیر است.

احمدی نژاد با اشاره به اهمیت نقش  سازمان کنفرانس اسلامی در شرایط امروز جهان؛ وحدت و اقتدار امت اسلامی را به نفع صلح جهانی دانست و گفت: کشورهای اسلامی می‌توانند با ابتکارات عملی در جهت تحقق آرمان‌های اسلامی و وحدت امت اسلام گام بردارند و دولت و ملت ایران نیز همواره از همه تلاش‌های سازنده سازمان کنفرانس اسلامی در جهت تقویت وحدت و انسجام حمایت می‌کند.

وی منطق اسلامی را پاسخگوی همه نیازهای بشریت دانست و با بیان اینکه برخی قدرت‌های غربی علاقه‌مند به ارتباط میان مسلمانان و پیروان سایر ادیان و مذاهب نیستند خاطر نشان کرد: علما و دانشمندان اسلامی باید ضمن ارتباط با دانشمندان و علما و مردم کشورهای غربی، اندیشه‌های اسلامی را به جوامع مختلف منتقل کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه اشغالگران می‌خواهند با ایجاد تفرقه میان ملت عراق به حضور نامشروع خود در این کشور مهم اسلامی ادامه دهند، گفت: عراق متحد، یکپارچه و مردمی به نفع همه ملت‌های منطقه و تلاش برای تقویت وحدت داخلی ملت عراق ارزشمند است.

وی تاکید کرد: نخستین گام در حل مسئله فلسطین وحدت و انسجام گروه‌های فلسطینی است.

کد خبر 19307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز