مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: قطار شهری مشهد که با وجود آماده بودن خطوط به خاطر عدم تخصیص بودجه از سوی دولت برای خریداری واگن بیش از دو سال به حالت تعلیق درآمده بود، تا 18 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشم بنی‌هاشمی، شهردار مشهد با اعلام این موضوع گفت: قرارداد خرید واگن با یک شرکت چینی بسته شده و مراحل اجرایی آن برای ورود این واگن‌ها در داخل و خارج در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه تا حدود 18 روز دیگر اولین سری از واگن‌ها برای راه‌اندازی قطار شهری مشهد، وارد این شهر خواهد شد؛ ادامه داد: قرارداد ورود 60 واگن به مشهد با این شرکت‌ منعقد شده و با انتقال تکنولوژی ساخت واگن به مشهد نیازهای بعدی در داخل تامین‌ خواهد شد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه تکنولوژی پیش‌بینی شده در واگن‌های وارداتی صددرصد چینی نیست، افزود: این شرکت قول داده در ساخت واگن‌ها ترکیبی از تکنولوژی چینی- انگلیسی را به کار ببرد.

به گفته او، واگن‌های قطار شهری مشهد از نوع LRV  است که برای قطارهای نیمه سنگین استفاده می‌شود و از تمام امکانات رفاهی و سیستم تهویه مطبوع برخوردار است.

بنی‌هاشمی با بیان اینکه کارهای اجرایی خط یک به پایان رسیده و مسئولان قطار شهری پیگیر آغاز خطوط دیگر هستند، گفت: با راه‌اندازی مترو در مشهد بار ترافیکی کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

سید محسن شوشتری، مدیر عامل قطار شهری مشهد در این مورد، گفت: با راه‌اندازی خط یک قطار شهری مشهد 10 درصد از حمل و نقل شهری تحت پوشش قرار خواهد گرفت که بر این اساس 7 درصد از متوسط سرعت در کل شبکه درون شهری افزایش یافته و 14 درصد در مصرف بنزین و 5/7 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در سوخت‌های فسیلی مانند گازوئیل خواهد شد.

وی در مورد سرعت و حرکت جابه‌جایی مسافران با راه‌اندازی این خط مترو گفت: سرعت و حرکت مسافرانی که از وسایل حمل‌و‌نقل شهری استفاده می‌کنند، با مترو 44 درصد افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود سفرهای حمل‌و‌نقل عمومی 17درصد بیشتر شود.

شوشتری با بیان اینکه براساس مطالعات چهار خط برای قطار شهری مشهد در نظر گرفته شده که در حال حاضر خط یک از سمت شرق به غرب شهر و به طول 80 کیلومتر آماده بهره‌برداری است و مطالعات خط 2 و 3 به پایان رسیده و منتظر برگزاری مناقصه‌ آن هستیم.

کد خبر 19305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز