همشهری آنلاین: درحالیکه سنای آمریکا اخیرا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران تصویب کرده است، کاخ سفید مخالفت رسمی خود را با این تحریم‌های جدید ابراز و اعلام کرده است که ضرورتی برای این کار وجود ندارد.

به گزارش فارس به نقل از مجله آمریکایی «فارین پالسی»، کاخ سفید با دور جدید تحریم‌های تحمیل شده علیه‌ایران‌ که روز جمعه گذشته به اتفاق آراء در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید و جدیدترین نمونه اعمال فشار کنگره برای اجرای اقدامات تنبیهی تهاجمی تر علیه ایران در مقایسه با دولت محتاط آمریکا است،‌ مخالفت کرد.

روز پنج شنبه هفته گذشته 91/09/09 سناتورهای آمریکایی «رابرت منندز» و «مارک کرک» اصلاحیه‌ای را برای قانون مجوز دفاع ملی آمریکا ارائه کردند که سنای کنگره این اصلاحیه را با 94 رای موافق به تصویب رساند.

این قانون جدید بخش انرژی، حمل و نقل و بخش‌های کشتی سازی را در فهرست سیاه قرار می‌دهد و همچنین محدودیت‌های جدیدی را روی قابلیت ایران جهت گرفتن بیمه برای تمام صنایع خود اعمال می‌کند.

چنین حرکت ضد ایرانی از سوی سناتورهای آمریکایی در حالی صورت گرفته است که کاخ سفید بعد از ظهر روز پنج شنبه هفته گذشته 91/09/09 در قالب ایمیلی به چندین دفتر سنا اعلام کرده که دولت آمریکا مخالف تصویب این اصلاحیه جدید قانون مجوز دفاع ملی است.

بر اساس این خبر، «تیموتی ویتور» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مخالفت رسمی دولت آمریکا را اعلام کرده و توضیح داده است که از دیدگاه کاخ سفید، تحمیل این تحریم‌های جدید علیه ایران ضرورتی ندارد و در این برهه زمانی موثر نیست.

ویتور در این باره گفته است: همزمان که ما همراه با شرکای خود روی اجرای موثر چنین تلاش هایی متمرکز هستیم، اما بر این باوریم که اختیارات بیشتر در این زمینه (تحمیل تحریم‌های بیشتر) تهدیدی است برای تضعیف این تلاش‌ها.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین افزود: ما همچنین نگران برخی از تدوین‌هایی هستیم که در حال حاضر پیش نویس شده‌اند و می‌خواهیم که در رابطه با آنها با شرکای خود در کنگره همکاری داشته باشیم تا این قانون را موثرتر سازیم و آن را با قانون تحریم‌های فعلی منطبق کنیم تا مطمئن شویم که موفقیت تا به امروز خود را در زمینه اجرای تحریم‌ها تضعیف نمی‌کنیم.

در ادامه ایمیل کاخ سفید به دفاتر سنا اینطور نوشته شده است که: ما معتقد نیستیم که اختیارات مازاد برای به کارگیری تحریم‌های بیشتر علیه ایران در شرایط فعلی ضرورت داشته باشد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرده است که تحریم‌های ثانویه تحمیل شده علیه ایران باید تنها برای آن دسته از ایرانی‌هایی به کار گرفته شود که به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران کمک می‌کنند و این در حالیست که تحریم‌های جدید سنا برای اعمال تحریم علیه تمام نهادهای دولتی ایران در نظر گرفته شده است حتی آن دسته از کسانی که مستقیما درگیر فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی نیستند.

کد خبر 193048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز