گروه حوادث: وزش باد و بارش باران برای ساکنان بندرجاسک آنقدر غیرمنتظره بود که خیلی‌ها را از خانه‌هایشان بیرون کشید.

bandar e jask

یکی از آنها پسربچه شش ساله‌ای بود که وقتی برای تماشای باران به پشت بام خانه‌شان رفته بود با وزش باد سقوط کرد و به حیاط خانه پرت شد. پسربچه به‌خاطر ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود بیهوش شد و گرچه سیلاب تنها راه ارتباطی شهر را از بین برده بود اما وی با تلاش امدادگران اورژانس از مرگ حتمی نجات یافت.

اواخر هفته گذشته به‌دنبال شدت گرفتن بارش باران و وزش باد در بندرجاسک استان هرمزگان حادثه عجیبی در یکی از خانه‌های شهر رخ داد. پسربچه شش ساله‌ای که برای تماشای بارش باران به پشت‌بام خانه‌شان رفته بود، به‌دلیل وزش شدید باد کنترلش را از دست داد و به حیاط خانه سقوط کرد.

به‌دنبال این حادثه، خانواده وی ماجرا را به اورژانس خبر دادند و دقایقی بعد پسربچه حادثه دیده به بیمارستان منتقل شد. پزشکان در معاینات اولیه وضعیت او را وخیم گزارش کردند و قرار شد که وی هر چه سریع‌تر به بیمارستانی در مرکز استان یعنی بندرعباس انتقال یابد. خیلی زود آمبولانس آماده شد و در میان باد و باران به طرف بندرعباس حرکت کرد.

تنها راه رفتن به بندرعباس، جاده‌ای بود که از رودخانه خشک شده حاشیه شهر می‌گذشت. آمبولانس اورژانس با سرعت در این جاده در حرکت بود اما وقتی به نزدیکی رودخانه رسید، امدادگران با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند. سیلاب رودخانه را پر کرده و عمق آب به حدود یک متر رسیده بود و عبور آمبولانس از رودخانه امکان پذیر نبود. از آنجا که پل روی رودخانه هنوز احداث نشده بود و از طرفی آمبولانس توانایی عبور از میان آب را نداشت، امدادگران ماجرا را به اورژانس شهر مجاور یعنی سیریک خبر دادند و از آنها درخواست کمک کردند.

قاسم فولادی، تکنیسین اورژانس شهرستان سیریک در گفت‌وگو با همشهری گفت: خبر گرفتار شدن آمبولانس پشت سیلاب وقتی به ما مخابره شد که هوا تاریک شده بود. به محض دریافت خبر به همراه یک دستگاه آمبولانس راهی محل حادثه شدیم. وقتی به آنجا رسیدیم، شدت آب بیشتر شده بود و و اجازه نمی‌داد که هیچ خودرویی از آن عبور کند. از طرفی به گفته امدادگران اورژانس جاسک، حال مریضی که داخل آمبولانس آنها بود وخیم بود. تنها راه نجات بیمار این بود که خودمان را به آب بزنیم و او را دست به‌دست به طرف دیگر رودخانه یعنی جایی که ما حضور داشتیم برسانیم.او ادامه داد: همان لحظه بود که متوجه لودر راهسازی در آن حوالی شدیم.

بلافاصله خودمان را به راننده رساندیم و از او خواستیم که کمکمان کند. لودر به طرف محل توقف آمبولانس‌ها حرکت کرد و با ریختن خاک در رودخانه مسیر بسیار باریکی درست کرد که می‌شد با رعایت احتیاط از آن عبور کرد و به آن طرف رودخانه رسید. در این قسمت عمق آب کم بود و به همین دلیل توانستیم با عبور از مسیر باریک، بیمار را دست به‌دست به آن‌سوی رودخانه منتقل و سوار آمبولانس اورژانس سیریک کنیم.

وقتی عملیات انتقال بیمار به آمبولانس دیگر با موفقیت انجام شد و امدادگران سوار آمبولانس شدند، ناگهان سیل مسیری را که آنها با کمک لودر ساخته بودند خراب کرد و سیلاب با شدت بیشتری به جریان افتاد.فولادی خاطرنشان کرد: اگر چند ثانیه دیرتر عملیات انتقال بیمار را انجام داده بودیم معلوم نبود که چه سرنوشتی در انتظارمان بود. اما هر طوری بود این پسربچه را به بیمارستانی در بندرعباس رساندیم و خوشبختانه در طول مسیر با توجه به اقداماتی که انجام داده بودیم، وی احیا شد و به هوش آمد. ما هم به محض رسیدن به بیمارستان او را تحویل بخش اورژانس دادیم و وقتی مطمئن شدیم که وی از مرگ حتمی نجات یافته، به پایگاه برگشتیم.

کد خبر 192919
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز