پارک جنگلی جهان نما در استان البرز که در طول دو هفته گذشته از بابت قطع حدود 250اصله درخت در ضلع شمالی آن خبر ساز شده است، همچنان در کانون توجهات قرار دارد، به‌طوری که در طول روزهای گذشته اظهارنظرهای متفاوتی درباره این پارک مطرح شده است.

این درحالی است که وزیر راه‌و شهرسازی روزگذشته اعلام کرده است در ادامه پروژه بزرگراه شهید همت به‌دنبال قطع درخت نیستیم، اما تصاویر تهیه شده از پارک جهان‌نما خلاف این گفته‌ها را نشان می‌دهد.

1 - محمد جواد محمدی زاده، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست (اول آذرماه): پیمانکار برخلاف توافق صورت گرفته اقدام به قطع تعدادی از درختان در این پارک کرده است که به همین دلیل کار متوقف شده و پرونده برخورد با این پیمانکار به دفتر قضایی رفته است.

2 - عباس زارع، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج (اول آذرماه): هیچ درخت سالمی به بهانه اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق تحت مدیریت این سازمان ازجمله پارک جهان نما قطع نمی‌شود، البته حدود 13هزار اصله درخت خشک متاثر از عوامل طبیعی از قدیم در این پارک وجود داشته که سازمان پارک‌ها نسبت به جمع‌آوری این درختان اقدام کرده است.

3 - علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی (دیروز): دنبال قطع درخت در ادامه پروژه بزرگراه شهید همت نیستیم. افرادی که این را شایعه کرده‌اند خودشان 10 هزار، 10 هزار درخت قطع می‌کنند و ما به‌دنبال قطع درخت نیستیم. در بزرگراه شهید همت از گرمدره این بزرگراه را باید ادامه بدهیم و به میدان امام حسین کرج برسیم و هم‌اکنون با پیمانکار مشارکت کرده‌ایم و با منابع طبیعی جهت عبور از آن قسمتی که بحث قطع درخت‌ها مطرح شده هماهنگی شده و اصغر عربیان استاندار البرز و معاونش در جریان هستند.

4 - قدرت‌الله ضیایی فر، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز(دیروز): درختی قطع نشده است بلکه فقط 250نهال یک و دوساله جابه جا شده است. این جابه جایی در فصل سرما صورت گرفته است. برخی از افراد در این راستا جو‌سازی‌ می‌کنند و این پروژه برای استان البرز بسیار مهم است.

 

کد خبر 192827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز