گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش در واکنش به گزارش‌های همشهری درباره اخذ اجباری وجه در مدارس تحت عناوین «کمک‌های داوطلبانه» و «کمک به هوشمند‌سازی» اعلام کرد: به هیچ عنوان نباید از خانواده‌ها وجهی به اجبار دریافت شود.

مدرسه

 حمیدرضا حاجی‌بابایی در این‌باره به فارس گفت: چهار قانون داریم که براساس این قوانین، انجمن اولیا و مربیان با کمک مدیر مدرسه و با تصویب این انجمن می‌توانند به‌صورت داوطلبانه، کمک دریافت کنند ولی این کمک نباید اجباری باشد. او اظهار کرد: اینکه در جایی مدیری اشتباه کرده باشد و به‌صورت اجباری وجهی دریافت کرده است، باید بررسی شود.

اعتراض پدران و مادران

طی چند روزی که از چاپ گزارش‌هایی ‌ درباره اخذ اجباری وجه از پدران و مادران دانش‌آموزان در همشهری می‌گذرد، والدین برخی دیگر از دانش‌آموزان در تماس با خبرنگار همشهری نسبت به این امر اعتراض کرده‌اند. برخی پدران و مادران اعلام کرده‌اند که مدیران مدارس گفته‌اند که چون آموزش و پرورش سرانه به مدارس نداده است، ما مجبوریم از پدران و مادران دانش‌آموزان برای گذران امور مدرسه کمک بگیریم.پدر یک دانش‌آموز گفت: مسئولان مدرسه گفته‌اند برای دادن پلی‌کپی کاغذ نداریم و از هر دانش‌آموز مبلغی برای این کار گرفته‌اند و در برگه‌ای که داده‌اند اعلام کرده‌اند مبلغ. . . ریال برای برگزاری چند نوبت آزمون پیشرفت تحصیلی و مجله پیوند به‌حساب مدرسه واریز شود. او این پرسش را مطرح کرد: آیا خرید مجله پیوند هم اجباری است و ما اجبارا باید این مجله را تهیه کنیم.

برخی از والدین نیز نسبت به هزینه کلاس‌های فوق‌برنامه اعتراض داشتند و می‌گفتند بدون درخواست ما در نامه‌ای که برایمان ارسال شده تأکید شده « با توجه به درخواست شما مبنی بر برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه...» درحالی‌که ما چنین درخواستی نداشته‌ایم.
این پدر افزود:‌ چه مسئولی بر نحوه محاسبه هزینه این کلاس‌ها نظارت می‌کند، چرا به‌طور شفاف هزینه کلاس‌ها اعلام نمی‌شود.
به هر روی اینکه وزیر آموزش و پرورش اعلام می‌کند «به هیچ عنوان نباید از خانواده‌ها وجهی به اجبار دریافت شود»، قابل قدردانی است و همشهری آماده است در این‌باره همچون گذشته با آموزش و پرورش همکاری کند و مشخصات مدارسی را که به اجبار پول از والدین دانش‌آموزان اخذ می‌کنند را اعلام کند.

کد خبر 192564
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز