گروه حوادث: راننده کامیون که قرار بود محموله باارزش تابلوفرش‌های ابریشمی را از تهران به کرمانشاه منتقل کند، در بین راه این محموله را به سرقت برد و متواری شد.

حوادث سرقت

هفتم آبان‌ماه امسال مرد جوان پس از آنکه محموله تابلوفروش‌های نفیس را در کامیون خاورش بارگیری کرد، از تهران به سمت کرمانشاه، جایی که قرار بود این محموله را به صاحبش تحویل دهد به راه افتاد اما تابلوها هرگز به مقصد نرسیدند. چند روز پس از این ماجرا، صاحب محموله که از سرقت تابلوفرش‌هایش اطمینان یافته بود نزد مأموران پلیس پایتخت رفت و از راننده کامیون شکایت کرد.

او گفت: من تاجر فرش هستم و چند روز پیش می‌خواستم 32تابلوفرش نفیس را که بیش از 60میلیون تومان ارزش داشتند به کرمانشاه بفرستم. برای همین از راننده خاوری که در حال عبور از خیابان بود خواستم کار حمل محموله را انجام دهد. وقتی بر سر قیمت با راننده به توافق رسیدیم، تابلوها را بارگیری کردیم و بعد از دادن نشانی مقصد به راننده، از وی خواستم که هرچه سریع‌تر به سمت کرمانشاه حرکت کند اما بعد از گذشت چند روز، از راننده خبری نشد و به این نتیجه رسیدم که وی محموله را به سرقت برده است. با اظهارات این مرد، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری راننده کامیون آغاز شد اما از آنجا که شاکی هیچ مدرک و رسیدی از وی دریافت نکرده بود، مأموران موفق به ردیابی او نشدند.

یک‌ماه بعد

درحالی‌که بررسی‌ها برای دستگیری راننده سارق ادامه داشت، چند روز پیش مأموران پلیس آگاهی استان اصفهان از طریق منابع اطلاعاتی خود باخبر شدند که مجرم سابقه‌داری در یکی از شهرهای اطراف اصفهان تعداد زیادی تابلوفرش در اختیار دارد و می‌خواهد آنها را بفروشد. از آنجا که احتمال می‌رفت این تابلوفرش‌ها مسروقه باشند، مأموران در پوشش خریدار با فروشنده وارد معامله شدند.

مجرم سابقه‌دار که جوانی 24ساله است به تصور اینکه مشتری مناسبی گیرش آمده و به‌زودی با فروش تابلوها مبلغ هنگفتی به جیب خواهد زد، با مأموران پلیس قرار گذاشت و زمانی که برای فروش محموله به محل قرار رفته بود، به دام پلیس افتاد. متهم بعد از دستگیری منکر سرقت تابلوفرش‌ها شد و ادعا کرد آنها را از تهران خریده است اما وقتی نتوانست مدرکی برای اثبات ادعایش ارائه دهد، به ناچار لب به بیان حقیقت گشود.

او گفت: چند روز پیش یک تاجر فرش در تهران نزد من آمد و خواست محموله‌ای را از پایتخت به کرمانشاه ببرم. من هم قبول کردم و بعد از بارگیری، وقتی به راه افتادم وسوسه سرقت به جانم افتاد. من نه بارنامه داشتم و نه مدرکی به صاحب محموله داده بودم و می‌دانستم که او نمی‌تواند مرا ردگیری کند. از طرفی می‌دانستم که تابلوفرش‌ها ارزش زیادی دارند و به همین دلیل محموله را به جای انتقال به کرمانشاه، دزدیدم و به محل سکونتم در یکی از شهرهای اطراف اصفهان بردم. سپس منتظر بودم تا بعد از شناسایی یک مشتری مناسب، محموله سرقتی را به او بفروشم که دستگیر شدم.

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم صاحب تابلوها شناسایی شد و بعد از حضور در اداره آگاهی اصفهان تابلوفرش‌های دستباف ابریشمی را تحویل گرفت. وی ادامه داد: متهم این پرونده که مجرمی سابقه‌دار است برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت. سرهنگ حسین‌زاده با هشدار نسبت به استفاده از افراد ناشناس و غیرمطمئن برای بارگیری اجناس گفت: توصیه پلیس برای پیشگیری از وقوع چنین سرقت‌هایی این است که مردم برای بارگیری و ارسال بارهای خود به نقاط مختلف شهر و یا به استان‌های دیگر از شرکت‌های معتبر باربری با تهیه بارنامه و بیمه‌نامه اقدام کنند و حتما از هویت راننده مطلع شوند و حتی‌الامکان یک نفر راننده را تا مقصد همراهی کند.

کد خبر 192429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز