همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور با تبریک پیروزی درخشان و مقاومت هوشمندانه و الهی مردم غزه در برابر تهاجم رژیم صهیونیستی گفت: دعا می‌کنیم با همین روحیه تا تحقق تمام اهداف و آرمان‌های ملت فلسطین پیش بروید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر محمود احمدی نژاد در گفت و گوی تلفنی با رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: پیروزی اخیر مردم غزه و مقاومت نشان داد که راه نجات فلسطین و استقرار عدالت در زمین ، همین راهی است که امروز شما انتخاب کرده‌اید.

رئیس جمهور با بیان اینکه قلوب ملت ایران با مردم مظلوم فلسطین و مقاومت بوده و همواره دعاگوی شما هستند، خاطرنشان کرد: مطمئنا صهیونیست ها در پایان راه هستند و چاره ای جز به رسمیت شناختن حق مسلم ملت فلسطین ندارند و به فضل الهی، ازادی قدس شریف را با هم به نظاره خواهیم نشست.

دکتر احمدی نژاد ایستادگی و شجاعت ملت فلسطین و مقاومت را عامل اصلی پیروزی در مقابل صهیونیست ها دانست و تصریح کرد: ملت ایران و فلسطین با هم برادر بوده و این رابطه برادری، تا آخر باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اتحاد و همدلی تمام گروه های فلسطینی از همکاری مشترک حماس، جهاد اسلامی و مصر ، در تحقق پیروزی اخیر قدردانی کرد و اظهار داشت: جنگ هشت روزه نشان داد که اگر همه با هم متحد باشند ،بزرگترین اهداف نیز قابل تحقق و در دسترس خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز روزی است که باید همه حول آرمان فلسطین با هم متحد شده و تا تحقق تمام اهداف ملت فلسطین در کنار هم باشند و به فضل الهی چنین خواهد بود.

رمضان عبدالله نیز در این مکالمه تلفنی با تبریک متقابل پیروزی اخیر مقاومت، علیه رژیم صهیونیستی به ملت ایران و امت اسلامی گفت: مردم فلسطین و غزه قدردان حمایت و پشتیبانی های ملت و دولت ایران هستند که بعد از خدای متعال ،باعث این پیروزی بزرگ شدند.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت و ملت فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی و تحقق اهداف خود با اطمینان هر چه تمامتر جلو خواهد رفت، گفت: مقاومت بعد از هشت روز جنگ سهمگین با پیروزی از میدان خارج شد و به فضل الهی با کمترین تلفات پیروزی بزرگی را بدست آورد.

رمضان عبدالله خاطرنشان کرد: همانطوری که در میدان نبرد و جنگ نظامی صهیونیست ها را شکست دادیم در مذاکرات و عرصه سیاسی نیز اجازه ندادیم که بر ما غلبه کنند و توانستیم دستاورد به مراتب بزرگتری حاصل کنیم و در این راه جهاد اسلامی و حماس در یک جبهه بوده و مواضع مشترک و یکسانی اتخاذ کرده و مصر نیز همراهی خوبی داشت.

وی تصریح کرد: تا تحقق پیروزی کامل و آزادی قدس شریف در کنار ملت ایران بوده و نیازمند دعای خیر آن ملت بزرگ هستیم.

تماس با هنیه

رییس‌جمهور در گفت‌و‌گوی تلفنی با اسماعیل هنیه، پیروزی بزرگ مردم غزه و مقاومت در برابر تهاجم رژیم صهیونیستی را به ملت فلسطین، مقاومت منطقه و تمام ملت‌ها و دولت‌های آزاده و عدالت‌طلب جهان تبریک گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه - نخست‌وزیر دولت مردمی فلسطین - با قدردانی از مقاومت و ایستادگی مردم غزه و پیروزی مجدد آنان بر صهیونیست‌ها تاکید کرد: راه عزت و سرافرازی و آزادی تمام فلسطین همین راهی است که امروز مردم غزه و مقاومت انتخاب کرده است.

رییس‌جمهور خطاب به هنیه تصریح کرد: ملت ایران برای پیروزی شما و همه مومنان و عدالت‌خواهان دعا می‌کند و امیدواریم با همت و تلاش همه مومنان و مصلحان، قدس شریف آزاد و عدالت در تمام زمین برقرار شود.

احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرد: صهیونیست‌ها به پایان راه رسیده‌اند و جز به رسمیت شناختن و تن دادن به حق مسلم ملت فلسطین راه دیگری ندارند.

وی با ابراز همدردی با خانواده آسیب‌دیدگان تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی، برای شهدا محشور شدن با پیامبر گرامی اسلام (ص) و برای جانبازان و مصدومان، سلامتی و عافیت مسالت کرد.

اسماعیل هنیه - نخست‌وزیر دولت مردمی فلسطین - نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با قدردانی از حمایت و پشتیبانی دولت و ملت ایران اظهار کرد: پایمردی و قدرت مردم غزه و فلسطین در برایر تهاجم ددمنشانه رژیم صهیونیستی، مدیون حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: ما و مقاومت در کنار مردم فلسطین بر اصول خود ثابت قدم و پایدار هستیم و هیچگاه از مسجدالاقصی چشم‌پوشی و از مواضع اصولی خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

اسماعیل هنیه با اعلام سلام و درودهای گرم مردم غزه و خانواده شهدا و مجروحان به رییس‌جمهور کشورمان گفت: پشتیبانی و حمایت شما پشتوانه همیشگی مردم فلسطین و غزه است و خدای متعال را از اینکه ملت فلسطین را نجات داد بویژه در دهه اول محرم‌الحرام که دهه پیروزی خون بر شمشیر بوده است، صمیمانه سپاسگزاریم.

کد خبر 192240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز