گروه سیاسی: وزیر خارجه در پیامی خطاب به وزرای خارجه کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل ضمن انتقاد از عدم اقدام نکردن شورا در باره آزادی 5 دیپلمات ایرانی دربند نیروهای آمریکایی خواستار پرهیز شورای امنیت از برخورد دوگانه و اقدام سریع برای آزادی این افراد شد.

منوچهر متکی در این پیام تاکید کرد که با وجود  سپری شدن 3  ماه و درخواست های مکرر از جانب ایران و نیز دولت عراق، ربوده شدگان هنوز در بازداشت قرار دارند و جای تاسف بسیار است که درخواست به عمل آمده از شورای امنیت برای برخورد با این نقض فاحش حقوق بین الملل تا کنون مورد توجه قرار نگرفته است.

از سوی دیگر وزیر خارجه عراق اعلام کرد: نمی‌توانم در مورد آزادی پنج دیپلمات ایرانی بازداشت‌شده در اربیل قول بدهم زیرا آنها توسط نیروهای غیر عراقی بازداشت شده‌اند.

به گزارش فارس، هوشیار زیباری، در گفت‌وگو با یک روزنامه سعودی، با اشاره به اینکه دیپلمات‌های ایرانی توسط نیروهای آمریکایی بازداشت شده‌اند گفت: نقش ما فقط نقش تسهیل‌کننده روابط است و نه بیشتر.

5 دیپلمات ایرانی در دی ماه سال گذشته در یک اقدام غیر انسانی و مغایر با مقررات بین المللی در جریان حمله نیروهای آمریکایی به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل ربوده شدند و تلاش‌های بین المللی برای آزادی این دیپلماتها تاکنون بی نتیجه بوده است.

کد خبر 19223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز