همشهری آنلاین: سازمان آتش‌نشانی و اورژانس تهران تمهیدات خود در ایام برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی را اعلام کردند.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از استقرار 75 دستگاه آمبولانس به همراه 200 تکنیسین برای پوشش امدادی درمانی عزاداران حسینی خبر داد و به ایسنا گفت: مرکز اورژانس تهران طبق سنوات گذشته عزاداران حسینی را تحت پوشش درمانی - امدادی خود قرار می‌دهد و بر این اساس 75 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل‌های تعیین شده و پر ازدحام شهر تهران مستقر خواهند شد.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه 200 تن از پرسنل اورژانس تهران اعم از پزشک، پرستار و تکنیسین در این طرح شرکت خواهند کرد، گفت: اورژانس تهران در محل‌های پر ازدحام شهر تهران همچون امامزاده علی‌ اکبر، مسجد ارک، خیابان عجب‌گل، خیابان 17 شهریور و ... مستقر خواهند شد.

همچنین جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز با اشاره به آماده‌باش کامل تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی پایتخت در ایام سوگواری امام‌حسین (ع) به ایسنا گفت: آتش‌نشانان 100 ایستگاه ویژه حریق و 16 ایستگاه امداد و نجات به منظور کمک به ایمنی محل‌های برگزاری مراسم عزاداری در آماده‌باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان از پنج منطقه عملیاتی در خیابان‌ها، میادین پرتردد، اماکن مذهبی و محل‌های برگزاری مراسم عزاداری حاضر هستند، اظهارکرد: حضور آتش‌نشانان از ساعت 19 تا نیمه‌شب ادامه خواهد داشت و آنان علاوه بر این اقدامات، اقدام به بازدید از هیئت‌ها، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها کرده و تاکنون ضمن ارائه هشدارها و توصیه‌های ایمنی به مسئولان این اماکن، تعدادی خاموش‌کننده رایگان نیز به آنان اهدا کرده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه‌داد: از تاریخ 25 آبان ماه تا 28 آبان آتش‌نشانان از 825 باب از اماکنی که مراسم سوگواری در آن برگزار می‌شود، بازدید داشته‌اند که این بازدیدها تا پایان ماه‌محرم ادامه خواهد داشت.

کد خبر 192218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز