همشهری آنلاین: سازمان چهانی بهداشت از کشف چهار مورد جدید ابتلا به ویروس جدید شبیه به ویروس سارس در عربستان سعودی و قطر خبر داد.

sars

این ویروس جدید که در شهریورماه امسال کشف شد و با اضافه شدن این موارد جدید تا به حال شش نفر را مبتلا کرده است و از جمله به مرگ دو نفر در عربستان سعودی و قطر انجامیده است.

سازمان جهانی بهداشت در آن هنگام هشداری جهانی درباره این ویروس تا به آن هنگام ناشناخته را یک مرد 49 ساله قطری را به عربستان سعودی سفر کرده بود، مبتلا کرده بود، اعلام کرد. یک مرد دیگر اهل عربستان سعودی نیز در آن هنگام به علت این ویروس فوت کرد.

به گزارش رویترز سازمان بهداشت وابسته به سازمان ملل روز جمعه 23 نوامبر آمار جدیدی از شیوع این ویروس جدید اعلام کرد که شامل چهار مورد جدید بیماری از جمله یک مورد مرگ ناشی از آن است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: "موارد جدید بیماری که با تشدید مراقبت‌ها درباره این ویروس جدید کشف شده‌‌اند، شامل سه مورد جدید بیماری از جمله مورد مرگ در عربستان و یک مورد جدید بیماری در قطر است."

این ویروس جدید جزء خانواده‌‌ای از ویروس‌ها به نام "کوروناویروس" است،علائمی شبیه به "نشانگان شدید حاد تنفسی" یا SARS ایجاد می‌کند که در سال 2002 در چین ظهور کرد و ده درصد از 8000 نفر مبتلایانش در سراسر جهان را کشت.

علائم این بیماری در موارد ثابت‌شده شامل تب، سرفه و مشکلات تنفسی بودند.

کوروناویروس‌ها مانند سایر عفونت‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا از طریق قطرک‌های پراکنده شده در هوا هنگام عطسه و سرفه بیماران انتشار پیدا می‌کنند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت بررسی درباره منشا این ویروس، شیوه قرارگیری در معرض آن و احتمال انتقال انسان به انسان آن در حال انجام است.

این سازمان از کشورهای عضو خواسته است تا مراقبت درباره عفونت‌های تنفسی حاد شدید را ادامه دهند.

کد خبر 192206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز