اگرچه به گفته سعدی در لطافت طبع باران خلاف نیست، اما گاه همین باران می‌تواند نظم زندگی را بر هم زند و در مواردی حادثه به بار آورد.

شهر

نمونه‌اش را می‌توان در بارندگی‌های اخیر در شهرهای مختلف کشور شاهد بود. شدت بارندگی در برخی از شهرها به‌نحوی بوده که آب در گذرگاه‌های عمومی جمع شده و به کندی عبور و مرور و در مواردی قطع راه‌های اصلی انجامیده است. اگر تابستان بود لابد شناگران از اینکه می‌توانستند یک دل سیر شنا کنند، خوشحال می‌شدند، اما حالا که هوا سرد شده برای چند دقیقه هم نمی‌توان انگشت خود را در آب نگه داشت، چه رسد به اینکه در آن آبتنی کرد.

از اینکه بگذریم، در عکس‌هایی که از برخی شهرهای جنوب و شمال کشور در روزنامه‌ها چاپ شده، می‌توان مردها را دید که با بالا زدن پاچه‌های شلوار خود، تلاش می‌کنند تا وسایل خود را از میان آب بیرون بکشند. البته در مواردی هم بی‌توجهی برخی از شهروندان نسبت به پاکیزگی خیابان‌ها و جوی‌های آب یا به قول متخصصان امور شهری؛ رگ‌های شهری، سبب ساز این بحران می‌شود.

افرادی که گاه و بیگاه در اتوبوس، حین راه رفتن در شهریا درحالی‌که در خانه خود نشسته‌اند، هر آشغالی را در جوی‌های آب پرت می‌کنند، خود نیز در مواجهه با صحنه‌هایی نظیر آنچه در عکس دیده می‌شود، دچار مشکل می‌شوند. همانطور که می‌بینید، انباشته شدن زباله‌ها به مرور زمان در جوی آب این خیابان‌، به آبگرفتگی سطح آن منجر شده است.

کد خبر 192106
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز