چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خرید و ارائه تذهیب‌های قرآنی تا پایان سال به ناشران قرآنی خبر داد.

تذهیب

به گزارش فارس، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور،حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی، با اشاره به رویکرد چاپ قرآن کریم در مرکز گفت: اگر در تولید و عرضه قرآن کریم توجه بیشتری صورت گیرد و با تکنولوژی روز پیش رویم، می‌توانیم در این حوزه تحولاتی اساسی ایجاد کنیم.

وی انجام چنین اقدامی را زمینه‌ساز انفجار جدی در حوزه نشر مکتوب و قرآن کریم عنوان کرد و گفت: چنین اقداماتی می‌تواند یک سطح جدی از نشر مکتوب را ارتقاء دهد و اقتصاد نشر را با تحول روبرو کند.

به گفته محمدی، از آنجا که خریدار قرآن و بهره‌بردار از نسخ قرآنی به میزان کافی وجود دارد، از این‌ رو اقتصاد نشر قرآن می‌تواند با تولید قرآن‌هایی که خریدار میلیونی دارد به تحولی عظیم در این حوزه منجر شود، همچنین باید با تولید چنین قرآن‌هایی، اقتصاد نشر قرآنی را به شکوفایی برسانیم.

رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی با اشاره به اینکه اگر چنین قرآن‌هایی منتشر شود، می‌تواند اثرگذاری بسیار گسترده‌ای به دنبال داشته باشد گفت: انتشار، خریداری و بهره‌برداری از این قرآن‌ها اقتصاد نشر را با تغییراتی شگرف مواجه و آن را شکوفا می‌کند.

وی با اظهار اینکه این اقدام درباره نهج‌البلاغه، صحیفه‌ سجادیه و سایر کتب علوم حدیث نیز قابل انجام است گفت: درباره وعده‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ارائه تذهیب به ناشران قرآنی داده در تلاش هستیم این وعده را طی سال 91 اجرایی کنیم.

محمدی از تلاش مرکز برای تهیه تذهیب‌های مناسب برای استفاده ناشران قرآنی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تذهیب‌های مناسب را جهت استفاده ناشران قرآنی، طی سال جاری خریداری کنیم و با قرار دادن آنها روی سایت ناشران از آنها استفاده شود.

همچنین سعی ما بر این است تا این موضوع پیش از پایان سال محقق شود.

 

کد خبر 192050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز