گروه اجتماعی: بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی منتظر پرداخت مابه‌التفاوت مستمری‌شان هستند.

در حالیکه بنا بر تصمیمات سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت حقوق 200هزار تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی وعده داده شد،  زمان دقیق پرداخت این ما به التفاوت نامشخص است.

داوود مددی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور که آمادگی  سازمان تامین اجتماعی را برای انجام کارهای عملیاتی پرداخت مابه‌التفاوت گفته شده اعلام کرده بود در روزهای پایانی سال گذشته گفت  که دستگاه متبوعش برای  به سرانجام رساندن این پروژه در سال 85 توان کافی ندارد.

مددی با این توضیح که با توجه به حجم کار سازمان تامین اجتماعی در روزهای پایانی سال امکان انجام کارهای بیشتری را ندارد پرداخت مابه‌التفاوت تعیین شده از سوی نمایندگان مجلس را به سال 86 موکول کرد.

بنا بر اظهارات مسئولین سازمان تامین اجتماعی در روزهای پایانی سال گذشته  کارهای عملیاتی این پروژه‌ها  بنا بود در ماه‌های نخست سال جاری انجام شود، اما پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات نوروزی و آغاز روزهای کاری سال جدید هنوز خبری از جدول زمان‌بندی برای پرداخت مابه‌التفاوت پیش گفته شده مطرح نشده است.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه با وجود تمایل و همکاری نمایندگان مجلس هنوز هیچ خبر جدی در این زمینه منتشر نشده است گفت: با وجود وعده‌‌های نمایندگان و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای پرداخت مستمری حداقلی 200 هزار تومانی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هنوز این وعده عملی نشده است.

علی‌اکبر خبازها در باره مصوبه سازمان تامین اجتماعی مبنی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد: در پی مصوبه سال 1381 دولت، سازمان تامین اجتماعی سعی در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داشت که این کار در سه مرحله و با اختصاص 40 و 45 میلیارد تومان در سال‌های گذشته و نیز اختصاص مبلغ 50 میلیارد تومان در سال جاری انجام می‌شود.

وی در توضیح بیشتر چگونگی همسان سازی مستمری‌ها در سازمان تامین اجتماعی گفت: بسته به سابقه بیمه‌پردازی مستمری‌بگیران مبلغ افزوده شده در اجرای طرح همسان‌سازی مستمری‌ها از 5 تا 20 هزار تومان افزایش خواهد داشت.

به گفته خبازها این مبلغ برای از کار‌افتادگان و بانوانی که با توجه به اصلاح تبصره 4 ماده 76 و بدون رعایت ماده 111 بازنشسته شده‌اند معادل 9هزار تومان است.

رئیس کانون بازنشستگان میزان حداقل مستمری‌ها را در سال جاری 183 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این حداقل با توجه به ماده 41 قانون کار تعیین شده است.

وی در باره تعیین مستمری برای سایر سطوح گفت: ‌هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در باره میزان مستمری پرداختی به سایر بازنشستگان مصوباتی را به هیات دولت ارائه کرده‌است که این مصوبات از سوی هیات دولت در دست بررسی است.

خبازها زمان پرداخت مستمری‌های جدید تعیین شده برای سال جاری را خرداد ماه اعلام کرد و توضیح داد: بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در ماه‌های اولیه سال جاری بر اساس سال قبل حقوق دریافت خواهند و حقوق تعیین شده در سال جاری از خرداد ماه به آنان پرداخت خواهد شد و بنابر رویه همه ساله مابه‌التفاوت ماه‌های اولیه سال همزمان با حقوق خرداد ماه پرداخت خواهد شد.

کد خبر 19187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز