همشهری آنلاین: معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی شوراهای صنفی و رفاهی دانشجویان به دانشگاه‌ها، گفت:‌ از این پس انتخابات شوراهای صنفی بر اساس شیوه‌نامه جدید انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی بذرافشان مقدم صبح امروز در یک نشست خبری در حاشیه گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: همچنین در آیین‌نامه جدید، وظایف صنفی و رفاهی دانشجویان به طور کامل شفاف‌سازی شده است که از جمله این وظایف، امور خدماتی و رفاهی از قبیل ایاب و ذهاب دانشجویان، وام‌های دانشجویی، مراکز درمانی، امور ورزشی، مراکز رایانه‌ای، کتابخانه‌های دانشگاه و دانشکده، امور مربوط به کیفیت غذا و بهداشت محیط و همچنین شناخت دانشجویان نیازمند متقاضی خدمات رفاهی است.

وی همچنین درباره ابهام دانشجویان درباره حذف مسائل آموزشی از اختیارات شوراهای صنفی، گفت: در دانشگاه‌ها و همچنین سازمان امور دانشجویان، اداره‌ای به اسم خدمات آموزشی وجود دارد که موضوعات مربوط به میهمانی، انتقال، نظام وظیفه، کمیسیون موارد خاص و برگزاری انتقالات و غیره را دربر می‌گیرد، بنابراین درباره این مسائل، این دو اداره تصمیم‌گیری می‌کنند و دانشجویان نمی‌توانند در این حیطه‌ها وارد شوند.

بذرافشان مقدم درباره نحوه انتخابات اعضای شورای صنفی، گفت: دانشگاه‌ها باید انتخابات را در حد فاصل 15 مهر تا 15 آبان ماه برگزار کنند.

همچنین دو کمیته برای برگزاری و نظارت بر انتخابات پیش‌بینی شده و شیوه‌نامه دومی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی در دست تهیه است.

معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم در خصوص اعضای شوراهای صنفی دانشگاه‌ها، افزود: بر اساس آیین‌نامه جدید، دانشگاه‌هایی با جمعیت کمتر از 4000 نفر می‌توانند دارای سه عضو رسمی و دو عضو علی‌البدل، دانشگاه‌های با جمعیت 4 تا 8 هزار، پنج عضو رسمی و دو عضو علی‌البدل، دانشگاه‌ها با جمعیت 8 تا 12 هزار نفر، هفت عضو رسمی و سه عضو علی‌البدل و دانشگاه‌های با جمعیت بیش از 12 هزار نفر، 9 عضو رسمی و سه عضو علی‌البدل خواهند داشت.

کد خبر 191795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز