دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در مجمع سالانه این خانه از صاحبخانه شدن هنرمندان خبر داد و گفت: یکی از مشکلات جدی هنرمندان نداشتن مسکن است که با تشکیل تعاونی مسکن خانه هنرمندان درصدد رفع این مسئله برای اهل هنر هستیم.

مسکن

به گزارش ایرنا، مجید سرسنگی در مجمع عمومی سالانه این خانه،جایگاه خانه هنرمندان ایران را در عرصه فرهنگ و هنر کشور بسیار مهم توصیف کرد و گفت:هرچند عمر این خانه حدود 14 سال است اما با وجود هنرمندان پیشکسوت و برجسته‌ای که دارد باید گفت عمری معادل چندیدن دهه دارد.

سرسنگی گفت:با تلاش های انجام شده سال گذشته سال پرباری برای این خانه بوده و ما توانستیم هم در حوزه فرهنگی و هنری و هم در حوزه آموزش و پژوهش و هم در قلمرو توسعه فضاهای فرهنگی گام‌های بلندی برداریم.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، گسترش ارتباط با هنرمندان شهرستانی، بسط ارتباط بین‌المللی، انتشار نشریات فرهنگی‌ـ‌هنری و پژوهشی، تولید آثار فاخر فرهنگی، برگزاری برنامه‌های هنری در باغ هنر و تعامل هرچه بیشتر با انجمن‌های هنری را از جمله مهمترین فعالیت‌های این خانه برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با کمک انجمن‌های عضو شورای‌عالی خانه هنرمندان ایران، این خانه بتواند در معنای واقعی کلمه تبدیل به خانه‌ای برای همه هنرمندان ایران شود.

وی همچنین از تاسیس تعاونی مسکن این خانه خبر داد و گفت: یکی از مشکلات جدی هنرمندان نداشتن مسکن مناسب است.

بر همین اساس و بر مبنای موافقت شهردار تهران، با ثبت تعاونی مسکن خانه هنرمندان ایران در راستای حل مشکل مسکن هنرمندان، در حد امکان، خواهیم کوشید.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران همچنین به خرید یک دستگاه ساختمان برای استقرار بخش اداری خانه هنرمندان ایران و نیز دفاتر تعدای از انجمن‌های هنری اشاره کرد و گفت: برخی از انجمن‌های ما، مانند انجمن تصویرگران، از مشکل نداشتن مکان مناسب برای فعالیت‌های خود رنج می‌برند.

امیدواریم با اضافه شدن این ساختمان، بخشی از اینگونه مشکلات حل شده و هنرمندان به جای غدغه‌های این‌چنینی به کار اصلی خود که خلق آثار هنری است، بپردازند.

غلامحسین امیرخانی، رییس شورای عالی خانه هنرمندان ایران، گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته این خانه را ارائه کرد و گفت: باید تلاش ‌کنیم در فاصله‌های زمانی مشخص ماهانه یا سه‌ ماهه، برای بحث و بررسی دور هم جمع شویم و از نظرات استادان و هنرمندان برجسته در پیشبرد اهداف خانه بهره‌مند شویم.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های خانه هنرمندان افزود: در یک سال گذشته انجمن‌ها و خانه‌های مرتبط با خانه هنرمندان ایران، حضور پررنگی داشتند و برنامه‌ها به لحاظ کیفی و کمی افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی،در سال‌های پس از تاسیس این خانه، سه انجمن عکاسان، تصویرگران و سفالگران هم به این مجموعه اضافه شده‌اند و برنامه‌ها و نمایشگاه‌های متعددی برپا کرده‌اند که مایه امیدواری است.

در ادامه این جلسه گزارش مالی سالانه خانه هنرمندان ایران قرائت و اعضای مجمع به اتفاق آن را تصویب کردند.

از دیگر مصوبات این جلسه تعیین محدوده زمانی و دو ماهه برای برگزاری مجمع جامعه معماران ایران با کمک‌های بخش اجرایی خانه هنرمندان ایران بود.

در جلسه مجمع عمومی سالانه این خانه همچنین هیات رئیسه مجمع عمومی را انتخاب کرده و پس از آن جلسه به شکل رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

 

کد خبر 191783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز