همشهری آنلاین: مراکز فرهنگی هنری پایتخت همزمان با دهه اول ماه محرم میزبان ویژه برنامه هایی هستند که در قالب نمایشگاه، اجرای تعزیه، شب های شعر، نشست های تخصصی، مسابقات و مراسم سوگواری با عنوان «زندگی در جغرافیای حسین(ع)» برگزار می شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه های کتیبه های عاشورایی با موضوع حماسه محرم، تا 3 آذر در نگارخانه ملل، عکس های مجموعه مختارنامه تا 3 آذر در فرهنگسرای ارسباران، هنرهای تجسمی خاکستر سرخ در نگارخانه آفرینش نور و نمایشگاه خوشنویسی محرم، 27 آبان تا 2 آذر در فرهنگسرای اندیشه برپا خواهند بود.

همچنین نمایشگاه های عکس عاشورایی تا 2 آذر در فرهنگسرای سرو، آثار خوشنویسی و نقاشی گروهی با موضوع عاشورا تا 6 آذر در فرهنگسرای امید، پوستر عاشورا تا 3 آذر در نگارخانه ترنج، نگارگذر عطش تا 3 آذر در خانه فرهنگ ولیعصر(عج)، نگارگذر غدیر تا محرم تا 3 آذر در خانه فرهنگ پامچال و نمایشگاه عکس واقعه عاشورا و حماسه کربلا تا 2 آذر در خانه فرهنگ ولیعصر(عج) دائر خواهند بود.

علاوه بر برنامه های نمایشگاهی، مراکز فرهنگی هنری تهران در این هفته میزبان نمایش و تعزیه های مرتبط با مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) هستند. اجرای نمایش و تعزیه خوانی با عنوان رهگذر عشق، 28 آبان تا 2 آذر در فرهنگسرای فردوس، مراسم تعزیه خوانی تا 5 آذر در فرهنگسرای اندیشه و ویژه برنامه منقبت خوانی ویژه محرم با عنوان ذکر عشق، 29 آبان تا 2 آذر در فرهنگسرای فردوس برپا می شوند.

مراسم تعزیه زوار غریب 27 آبان، حج الوداع 28 آبان، شهادت حضرت مسلم بن عقیل 29 آبان، مجلس شهادت دو طفلان مسلم 30 آبان، مجلس حر بن یزید ریاحی اول آذر، مجلس شهادت حضرت علی اکبر(ع) 2 آذر و مجلس شهادت حضرت قاسم(ع) 3 آذر در فرهنگسرای خاوران، مجلس های تعزیه خوانی شور حسینی تا 2 آذر در خانه فرهنگ ولیعصر(عج) و اجرای تعزیه روزهایی که یادت هست، 2 آذر در فرهنگسرای خاتم از دیگر برنامه های این هفته است.

شب شعر عاشورایی شعر سرخ، 29 آبان در خانه فرهنگ میثاق، شب شعر ترنم عشق، 30 آبان در فرهنگسرای فردوس و شب شعر عاشورایی، 2 آذر در فرهنگسرای گلستان از جمله نشست های ادبی مراکز فرهنگی هنری تهران در هفته جاری هستند.

نشست تخصصی نقد و بررسی نغمه های عاشورایی ویژه اقوام ایرانی با عنوان نغمه های عشق، اول آذر در فرهنگسرای فردوس، کارگاه آموزشی امام شناسی با عنوان سوگواره تیغ و خورشید، تا 30 آبان در مدارس منطقه 9 و نشست عصر رهایی با موضوع بحث و بررسی در ارتباط با واقعه کربلا از منظر زیبایی شناختی، تا 30 آبان در خانه فرهنگ حر برگزار می شود.

نشست های سفینه نجات با موضوع نهضت عاشورا، اول و دوم آذر در خانه فرهنگ قلم و نشست قیام سید الشهدا(ع) در خصوص سیره امام سوم، دلایل قیام و سیره تبلیغی و اطلاع رسانی حضرت زینب(س)، تا 2 آذر در خانه فرهنگ 13 آبان از دیگر نشست های تخصصی هفته جاری هستند.

این هفته مسابقه کتابخوانی پیام عاشورا از خلاصه کتاب قیام امام حسین(ع) اثر دکتر سید جعفر شهیدی تا 30 آبان در کتابخانه گلستان، مسابقه کتابخوانی بر کرانه غدیر تا 30 آبان در کتابخانه شهید فهمیده، مسابقه کتبی از زندگی امام حسین(ع) با عنوان از نوشته تا حسین، تا 30 آبان در خانه فرهنگ تلاش و مسابقه خلاصه نویسی کتب عاشورایی با عنوان دو چشم ناتمام، گهواره طوفان، یک بال و دو پرنده و حکایت آن سرو تا 3 آذر در کتابخانه شیخ کلینی برگزار خواهند شد.

مراسم سوگواری شیرخوار کربلا، اول آذر در فرهنگسرای رازی، مراسم سوگواری شور سرخ، اول آذر در خانه فرهنگ امامزاده یحیی(ع) و ویژه برنامه عزاداران کوچک شامل کارگاه قصه گویی و مراسم سوگواری برای کودکان، 30 آبان در فرهنگسرای ولا نیز از جمله مراسم سوگواری است که از سوی مراکز فرهنگی هنری پایتخت برپا می شود.

علاقه مندان می توانند جهت دریافت فهرست کامل برنامه ها به پایگاه اینترنتیwww.farhangsara.ir مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات ویژه برنامه های هفته جاری و نشانی مراکز فرهنگی هنری شهر تهران با شماره 1837 تماس گیرند.

کد خبر 191671
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز