شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه تازه ترین مجسمه های یاسمین سینایی با عنوان «کوچخ برلن» که این روزها در گالری سیحون برپاست (و تا اول آذر نیز دایر خواهد بود)، در هفته نخست برپائی با فروش همه مجسمه ها همراه بود.

به گزارش همشهری آنلاین، در «کوچه برلن» یاسمین سینایی، تم اصلی «عروس» است و در آن شش مجسمه در ابعاد بسیار بزرگ (تقریبا هم قد انسان ها) ارابه شده اند که از سه میلیون و 800 هزار تومان تا پنج میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشتند و همگی در هفته نخست این نمایشگاه به فروش رسیدند.

این چهاردهمین نمایشگاه انفرادی سینایی مجسمه ساز محسوب می‌شود،او در فاصله سال های 1378 تا 1387 در ایران و کشورهایی نظیر پرتغال،امارات و قطر نمایشگاه های درخور توجهی برپا کرده است که در این میان نمایشگاه های موضوعی جذابی نظیر «آوازهای سکوت»،«سایه ها»،«عاشقانه ها»،«اسرار حوا» و «زنان عاشق» بسیار مورد توجه قرار گرفت.

اکنون «کوچه برلن» سینایی در گالری سیحون همچنان رویکرد زنانه این مجسمه ساز صاحب سبک را تثبیت نموده است.

زنان او در عین اینکه عروس هستند همچنان غمگین اند و این اندوه درونی را در چشمانشان بازتاب می‌دهند؛زنانی که با تکنیک منحصر به فرد سینایی و «پاپیه ماشه»خاص او لباس های فاخر و آرایش های طنازانه دارند، اما تقریبا هیچ یک از آنها سرخوش و شادان به نظر نمی‌رسند.

یاسمین سینایی این نمایشگاه را در نوشتار بروشور نمایشگاهش به چهار فصل «کوچه برلن» ،عروس ،عروسک و هنرمند تقسیم کرده است و در هریک از آنها نگاه نوستالژیک و گاه حتی تراژیک خود را به مقوله عروس شدن بازتاب داده که در این میان حتی از نقد لباس عروس های موجود در ایران و عدم وجود «لباس عروس های ایرانی» نیز غافل نمانده است.

«کوچه برلن» را «ویدئو آرت» ساخته مسیح پارسایی همراهی می‌کند که فرزند یاسمین سینایی است و سه سالی است در مجارستان در رشته فیلمسازی تحصیل می‌کند.

این نمایشگاه تا اول آذر (غیر از دوشنبه) در گالری سیحون دایر است و علاقمندان می‌توانند از 11 تا 19 از این آثار دیدن کنند.

گالری سیحون در خیابان وزراء،کوچه چهارم،پلاک 11 واقع شده است.

کد خبر 191481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز