همشهری آنلاین: سیاست انتخاباتی دانشگاه‌ها، تکذیب دوباره کاندیداتوری رئیس دفتر رئیس جمهور، اظهارنظر دادماد احمدی‌نژاد درباره برنامه‌های انتخاباتی جریان انحرافی، اظهارات انتخاباتی خطیب جمعه تهران، برنامه انتخاباتی جمعیت آبادگران و ... سرتیتر اخبار انتخاباتی جمعه 26 آبان ماه هستند.

اظهارنظر کننده

جزئیات اظهارات

مهدی خورشیدی

معاون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام

(منبع: فارس)

  • اکنون زمان تحریم‌هاست و باید تلاش کنیم فشار تحریم‌ها بر مردم کاهش یابد و بحث درباره انتخابات خیلی زود است.
  • از برنامه‌های جریان انحرافی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده و شورای شهر خبر ندارم و سخنگوی آنها نیستم.

محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

(منبع: فارس)

  • درباره طرح دولت وحدت ملی باید بگویم که اساس همه وحدت‌ها باید پیرامون رهبری و نظام جمهوری اسلامی باشد. اصل وحدت براساس تعامل و گفت‌وگوی همه نیروهای دلسوز انقلاب پیرامون نظام و مقام معظم رهبری باید شکل بگیرد.

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور

(منبع: ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت)

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور اعلام کرد:

  • رییس دفتر رییس جمهور در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آینده و ورود به این عرصه، در هیچ محفل خصوصی و عمومی هیچ‌گونه اظهار نظر و موضع‌گیری خاصی نه به نفع خود و نه برای کاندیدای دیگری نداشته است.
  • انتشار این‌گونه اخبار کذب و شایعه‌پراکنی‌ها را ادامه سناریوسازی‌های تکراری عده‌ای خاص علیه دولت می‌داند و همان‌گونه که از متن خبر مذکور برمی‌آید تهیه‌کنندگان این خبر مجعول، در ضمن تلاش برای تبلیغ به نفع کاندیدایی خاص، بدنبال تحت‌الشعاع قرار دادن و به حاشیه راندن رأی تامل‌برانگیز صادر شده، درخصوص دو نفر از توهین‌کنندگان به رییس جمهور محترم و رییس دفتر ایشان طی روزهای اخیر، بوده‌اند که بازتاب گسترده‌ای در سطح افکار عمومی داشته و تعجب همگان را برانگیخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی

خطیب جمعه تهران

(منبع: ایسنا)

 

  • حضور باشکوه انتخاباتی است که نظام را تاکنون بیمه کرده، می‌کند و خواهد کرد.
  • باید فضا برای تمام کسانی که داخل نظام فعالیت می‌کنند باز باشد. کسانی که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه و خط امام را قبول دارند باید زمینه فعالیت‌شان فراهم شود اما به این معنا نیست که ساختارشکنان و فتنه‌گران که در سال 88 طلایی‌ترین فرصت نظام را سوزاندند و چراغ سبز به بیگانه نشان دادند با این تصور که مردم ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور را فراموش کرده‌اند به صورت طلبکارانه وارد میدان شوند بدون این‌که کمترین عذرخواهی از ملت داشته باشند و با کمال پررویی بگویند که ارزشی‌ها باید عذرخواهی کنند در حالی که آن‌ها چراغ سبز به آمریکا و انگلیس نشان دادند.
  • فقط یک کلمه می‌گویم و به فضل خدا پای همه چیز ایستاده‌ام چون آدمی که اینجا این‌طور حرف می‌زند منتظر است فردا روزنامه‌های آن‌چنانی فحش‌ها بارش کنند و شبکه‌های ماهواره‌ای مورد هجمه قرارش دهند اما کسی که از جان گذشته و آماده شهادت است این‌ها برایش مهم نیست. پس می‌گویم حضور سلایق گوناگون آری ولی حضور فتنه‌گران و کودتاچیان مخملی هرگز. ‌تنها یک راه باقی مانده است و آن عذرخواهی صریح از پیشگاه ملت و امام امت مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

حسن بیادی
عضو ارشد جمعیت آبادگران

(منبع: فارس)

 

  • جمعیت آبادگران شنبه 27 آبان ماه با جامعه مهندسین و محمدرضا باهنر ملاقات می‌کند و روزهای آینده نیز با برخی دیگر از مسئولان احزاب و گروه‌های اصولگرا دیدار خواهد داشت.
  • رئیس و سخنگوی ستاد انتخاباتی آبادگران تعیین شده و شاخص‌ها و میثاق‌نامه‌مان نیز مشخص شده است.
  • شخصا برای کاندیدا شدن مجدد در انتخابات شورای شهر تهران تصمیمی ندارم.

سید سعید حیدری طیب
نماینده کرمانشاه در مجلس

(منبع: ایسنا)

 

  • پرداختن زودهنگام به انتخابات ریاست جمهوری، مسئولین را از انجام وظیفه اصلی خود دور می‌کند. پرداختن زودهنگام به موضوع انتخابات پیامدهای منفی بر پیشرفت کشور دارد و مانع کار و تلاش خواهد بود. ایجاد تنش و التهاب در فضای سیاسی کشور از جمله دیگر پیامدهای ورود زودهنگام به عرصه انتخابات است.

فرهاد دانشجو
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

(منبع : فارس)

 

  • دانشگاه آزاد در انتخابات ریاست جمهوری از هیچ کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کند و نباید هیچ یک از امکانات در اختیار کاندیدای خاصی قرار گیرد.
  • دانشجویان،‌ کارمندان و عموم جامعه را نسبت به حضور حداکثری در انتخابات 92 ترغیب می‌کنیم؛ البته یکی از سیاست‌ها و برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها در راستای تبیین و تدوین شاخص‌های کاندیداهای ریاست جمهوری است.
  • دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی می‌توانند آزادانه به فعالیت در این زمینه بپردازند، ولی باید توجه داشته باشند که هیچ یک از امکانات دانشگاه نباید در اختیار کاندیدای خاصی قرار گیرد؛ ولی این بستر برای حضور کاندیداها در نشست‌ها، همایش‌ها و جلسات دانشگاه آزاد فراهم است.

کامران دانشجو

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

(منبع: فارس)

  • درب دانشگاه‌ها بر روی همه افرادی که حرف منطقی و علمی بزنند باز است.
  • دانشگاه سکوی تبلیغاتی برای یک گروه یا حزب خاص نیست. دانشگاه محلی است که هر حزب و کاندیدایی حرف‌هایش را بر اساس اصول و منطق ارائه کند.
کد خبر 191410
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز