همشهری آنلاین: یک هفته بعد از اظهارات داریوش پیرنیاکان سخنگوی خانه موسیقی درباره وضعیت و تعلیق کانون سازندگان ساز، بازرس این کانون به سخنان پیرنیاکان واکنش نشان داد.

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری هنر ایران، مهدی مقدسی بازرس کانون سازندگان ساز خانه موسیقی در واکنش به مصاحبه داریوش پیرنیاکان سخنگوی خانه موسیقی گفت: تعلیق هیأت مدیره نیز در هیچ جای اساسنامه خانه موسیقی وجود ندارد.

در این متن آمده است: آقای داریوش پیرنیاکان سخنگوی محترم خانه موسیقی در گفت وگویی با هنرآنلاین و درواکنش به گفت وگوی آن رسانه با نگارنده نکاتی را بیان داشته اند که نیازمند توضیح است تا افکار عمومی‌ و به ویژه اعضای خانه موسیقی و اعضای کانون سازندگان ساز در جریان سیر ماجرا قرار بگیرند:

 more واکنش سخنگوی خانه موسیقی به اظهارات بازرس کانون سازندگان ساز

1- سخنگوی محترم خانه موسیقی گفته‌اند "تعلیق نسبت به هیأت مدیره سازندگان ساز صورت گرفته نه تعلیق کانون" که باید گفت تعلیق هیأت مدیره نیز در هیچ جای اساسنامه وجود ندارد؛ چرا که هیئت مدیره کانون با برگزاری مجمع عمومی‌عادی و انتخابات از طرف اعضای مجمع برگزیده می‌شود و هیچ مقامی در خانه موسیقی نمی‌تواند هیأت مدیره قانونی را تعلیق کرده یا کنار بگذارد. ثانیا پس از 7 ماه پیگیری مکرر و نامه نگاری با هیأت مدیره،‌ مدیر عامل و بازرس محترم خانه موسیقی مبنی بر ضرورت رسیدگی به مشکلات اعضاء و متقاضیان که می‌بایست طبق اساسنامه از طریق هیأت مدیره قانونی انجام شود تا اقدامات آن قانونی تلقی گردد, هیأت مدیره در یک تصمیم غیرقانونی و مغایر با اساسنامه، برای خروج از بن بستی که توسط بعضی از اعضای مؤثر این هیأت بوجود آمده، با تشکیل گروه مشاور و دعوت از برخی از سازندگان ساز به سرپرستی مدیرعامل محترم (که از اعضای هیأت مدیره کانون خوانندگان سنتی است) اقدام به تشکیل گروه مشاوران کرده است که خود این اقدام نیز غیر قانونی است؛ چرا که در اساسنامه پیش بینی نشده که اگر هیأت مدیره کانونی تعلیق غیرقانونی شد گروه مشاور جایگزین آن شود. اگر این گونه باشد فردا روزی، هر کانونی از جمله کانون نوازندگان ایرانی (که سخنگوی محترم خانه موسیقی ریاست آن را دارند) به دلیل یک اختلاف نظر با هیئت مدیره ابتدا تعلیق و سپس گروه مشاوران می‌توانند جای آن را بگیرند؟ آیا آقای سخنگو به تبعات این گونه تصمیمات فکر کرده‌اند؟

ثالثا تعلیق هیات مدیره کانون به واقع تعلیق فعالیت کانون است؛ چرا که رسیدگی به امور اعضاء طبق اساسنامه تنها و تنها از طریق هیأت مدیره منتخب امکان پذیر است ولاغیر.

علاوه بر مورد فوق پرسش‌ها زیر هم مطرح است.

2. سخنگوی محترم خانه موسیقی توضیح دهند که هیأت مدیره کانون سازندگان ساز چه اقدامی بر خلاف اساسنامه انجام داده‌اند؟

3. چه کسانی از اعضاء این کانون به عنوان شاکی طرح شکایت کرده‌اند؟ و شکایت آنها در کجا مطرح شده است؟ و
این شکایت در کدام جلسه داوری مطرح شده است؟ و آیا اعضای شاکی و یا نماینده و یا داور منتخب ایشان در چنین جلسه غیرقانونی حضور داشته‌اند؟

پاسخ به این پرسش‌ها قطعا می‌تواند به داوری اهالی موسیقی، اعضای خانه موسیقی، اعضای شورای عالی و بیش از 1000 عضو کانون سازندگان ساز خانه موسیقی و از همه مهمتر اعضای مجمع عمومی‌خانه موسیقی که بالاترین رکن تصمیم گیری در این نهاد موسیقایی است، در برابر استدلالات طرفین شکل دقیق و مناسبی بدهد.

4. جهت اطلاع اعضای کانون سازسازان و اهالی موسیقی برسانیم که نه تنها هیچ گونه دعوتی از طرف هیئت مدیره خانه موسیقی از هیئت مدیره کانون انجام نشده،‌ بلکه به تقاضاهای اعضای هیأت مدیره این کانون برای تشکیل یک جلسه مشترک هیچ گونه پاسخی داده نشده است.

جهت اطلاع اهالی و اعضای خانه موسیقی و کانون سازندگان ساز یادآوری کنم برابر اطلاعاتی که در سایت خانه موسیقی منتشر شده است، به رغم برگزاری حدود 30 جلسه هیأت مدیره خانه موسیقی در طول سال نود که در 14جلسه آن، مسائل مربوط به کانون سازندگان ساز طرح موضوع شده است اما متاسفانه تاکنون هیأت مدیره حاضر به تشکیل جلسه مشترک و دعوت از هیأت مدیره کانون سازندگان ساز جهت استماع استدلالات آنها نشده است. اگر سخنگوی محترم خانه موسیقی مدعی است دعوتی صورت گرفته متن دعوت نامه و شماره نامه آن را اعلام کنند.

5. برابر تبصره بند ب ماده 13 اساسنامه هیأت مدیره بدون پیشنهاد کانون مربوطه نمی‌تواند اقدام به سلب عضویت یک عضو کند. ضمن این که این اقدام در عرف دور از شان یک نهاد مدنی است که عضوی را بی هیچ دلیل و توجیه قانونی و منطقی سلب عضویت کنند، ضمنا مجددا اعلام می‌کنم هیچ نامی‌تحت عنوان تعلیق یک عضو یا هیات مدیره یک کانون در اساسنامه وجود ندارد.

6. درباره صدور حکم داوری باید این پرسش مطرح شود که حکم صادره کجاست و به چه کسی ابلاغ شده است؟ چرا پس از این مدت طولانی این حکم هنوز به دست هیئت مدیره سازندگان ساز نرسیده است؟ در کدام آیین دادرسی آمده است که شما کسی یا کسانی را محکوم و حکمشان را اجرا کنید، بدون آنکه یک سطر از این حکم به رویت فرد محکوم شده رسیده باشد؟

7. آقای پیرنیاکان گفته‌اند که سه حقوقدان برجسته در این زمینه به خانه موسیقی و هیئت مدیره مشورت داده‌اند. اهالی موسیقی و اعضای کانون سازندگان ساز و هیئت مدیره این کانون و شخص نگارنده سخت مشتاقیم که استدلالات حقوقدانان و وکلای محترم را در این زمینه بشنویم یا اگر متنی مکتوب در این زمینه وجود دارد، پسندیده است که در اختیار اعضای خانه موسیقی قرار گیرد تا داوری کنند که چه کسی سخن ناصواب می‌گوید.

بدیهی است اگر این استدلالات با توجه به قانون و اساسنامه خانه موسیقی صورت گرفته باشد، نگارنده از کل شکایت خود اعلام انصراف خواهد داد.

همچنین با عنایت به ماهیت حقوقی موضوع اعلام آمادگی می‌کنم حاضر به مناظره با وکلای محترم مشاور هیأت مدیره با حضور خبرنگاران جهت تنویر افکار جامعه موسیقی هستم.

در پایان خاطرنشان می‌نمایم که اعضای هیأت مدیره و بازرس این کانون برای حفظ حرمت خانه موسیقی و جلوگیری از تزلزل آن به مدت یک سال تنها به نامه نگاری داخلی پرداخته و از رسانه‌ای شدن اقدامات غیر قانونی و خلاف اساسنامه هیأت مدیره، به ویژه در مورد کانون سازندگان ساز که چندین مورد است، اجتناب کرده است.

کد خبر 191221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز