یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: درپی انتقاد از عملکرد و افشای رسوایی اخلاقی در شبکه خبری دولتی انگلیس، بی بی سی، مدیرکل جدید این بنگاه خبری هم مجبور به استعفا شد.

bbc

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی نوشت: جورج اِنت ویستِل که 23 سال سابقه فعالیت در رده‌های مختلفِ بی بی سی را دارد کمتر از دو ماه پیش به این سمت منصوب شده بود.

اِنت ویستل در بیانیه کوتاهی گفت: کار شرافتمندانه این است که از سمت خود کناره گیری کند.

افشای سوءاستفاده‌های جنسیِ یکی از چهره‌های مشهور بی‌بی‌سی ازکودکان و نیز پخش گزارشی درباره سوء استفاده جنسی مقامات و سیاستمداران سابق انگلیسی از کودکان بی سرپرست، این بنگاه خبری را با بحرانی بی سابقه مواجه کرده است.

در همین حال رادیو دولتی آلمان هم اعلام کرد بی‌بی‌سی در اوایل ماه نوامبر در برنامه "نیوزنایت" خود یک قربانی احتمالی سوءاستفاده جنسی را معرفی کرده و گفته بود که این قربانی مورد سوء‌استفاده جنسی یک عضو سرشناس حزب محافظه‌کار بریتانیا قرار گرفته است. در این گزارش نام سیاستمدار محافظه‌کار برده نشده بود، ولی اعلام شده بود که این سوء‌استفاده‌ها در دهه‌‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ صورت گرفته‌اند.

با انتشار این گزارش، در شبکه اینترنت نام لرد آلیستر مک ‌آلپاین، مسئول مالی حزب محافظه‌کار بریتانیا، در این رابطه شایع شد. این سیاستمدار پیشین بریتانیایی نیز روز جمعه گذشته اتهامات وارده را قویا رد کرد و تهدید کرد که به دادگاه شکایت خواهد برد.

در پی آن فردی که برنامه "نیوزنایت" از او به‌عنوان شاهد نام برده بود، اعلام کرد که در مورد تشخیص هویت فرد خاطی دچار اشتباه شده است. وی سپس از این سیاستمدار عذرخواهی کرد. از قرار معلوم هیأت تحریریه بی‌بی‌سی در مورد صحت اتهام‌ها به قدر کافی تحقیق نکرده بود.بی‌بی‌سی طی هفته‌های گذشته به دلیل جنجال دیگری هدف انتقادهای شدید بوده است. انتقادها متوجه جیمی سیویل، مجری تلویزیونی مشهور برنامه کودکان و سپس مجری برنامه معرفی بهترین ترانه‌های موسیقی پاپ بوده است.

گفته می‌شود، جیمی سیویل سالیان طولانی در آخرین دهه‌های سده گذشته میلادی ده‌ها کودک را مورد سوء‌استفاده جنسی قرار داده است. سیویل در اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

جنجال بر سر اتهام سوء‌استفاده‌های جیمی سیویل که شهرت بسیار داشت، توجه افکار عمومی بریتانیا را به خود جلب کرد. انتقادها به بی‌بی‌سی نیز از آن رو بوده است که چرا برنامه "نیوزنایت" گزارشی تحقیقی در مورد جیمی سیویل تهیه و منتشر نکرده است.

گفته می‌شود که مسئولان بالای بی‌بی‌سی مانع از تهیه چنین گزارشی درباره سیویل شده بودند. پس از آنکه شبکه دیگری در این باره گزارش داد، بی‌بی‌سی نیز اعلام کرد در این باره تحقیق خواهد کرد.

وکلای مدافع قربانیان سوءاستفاده‌های جنسی جیمی سیویل اعلام کرده‌اند که از نظر موکلان آن‌ها، در دهه‌های هفتاد و هشتاد سده گذشته در بی‌بی‌سی گروهی سازمان‌یافته در رابطه با سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان وجود داشته است.

دامنه فساد در بی بی سی به آقای استار رسید / رسوایی اخلاقی مجری پیشین بی‌بی‌سیبی‌بی‌سی زیر فشار پارلمان و افکار عمومی انگلیس"به‌طوری‌که این طور بنظر می‌رسد!"

کد خبر 190859
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز