مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرح جامع شهر کابل توسط صاحب نظران و کارشناسان شهرداری تهران ارائه شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تاجران مشاور اجرایی معاون امور مناطق شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طرح جامع شهر کابل براساس طرح تفضیلی این شهرکه در سال 1375 به تصویب رسیده، ارائه و تنظیم خواهد شد.

وی با اشاره به آنکه نمایندگان شهرداری تهران از اواخر سال 84 با هدف کمک به نوسازی شهر کابل به افغانستان اعزام شدند گفت: نمایندگان شهرداری تهران اقدامات بسیار گسترده و مهمی را دراین راستا انجام داده اند و پیش بینی می شود پس از برگزاری کامل دوره‌های آموزشی مدیریت شهری برای مدیران ارشد، شهرداری کابل تا پایان سال 87 به خود کفایی برسد.

روابط عمومی شهرداری تهران وی تصریح کرد: ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم شهر کابل که چهره شهر را بسیار ناپسند کرده بود یکی از اقدامات مهم نمایندگان شهرداری تهران محسوب می‌شود.

وی افزود: بر اساس طرح ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم شهر کابل در منطقه ای به نام بگه رامی و در زمینی به مساحت 100 هزار متر مربع دو هزار و 260 واحد صنفی احداث شده و کلیه واحد های صنفی غیر قانونی تخریب شده است.

 تاجران تاکید کرد: زباله‌ها و مواد زاید شهر کابل تا کنون در محلی به نام تپه بی‌بی‌مهر و واقع در مرکز شهرجمع آوری و دفن می‌شده که آلودگی های زیادی را برای شهر به دنبال داشته اما با برنامه ریزی و تلاش‌های متخصصان و کارشناسان ایرانی این مکان کاملا پاکسازی و به جای آن پارکی جنگلی در مرکز شهر ایجاد شده که پارک دوستی ایران و افغانستان نام گرفته است.

مشاور اجرایی معاون امور مناطق شهرداری تهران احداث شهر جدید پدوله را یکی دیگر از اقدامات مهم کارشناسان و متخصصان حوزه شهری کشورمان در افغانستان دانست و گفت: طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از ساکنان کابل به دلیل جنگ‌های پیاپی به دامنه‌های کوه و اطراف شهر پناه برده بودند و در الونک زندگی می‌کردند.

 به همین دلیل توسط کارشناسان شهرداری تهران و با مشارکت بخش خصوصی در شهر کابل مرکزی مسکونی به نام شهر پدوله برای اسکان این افراد احداث شده و الونک‌ها تخریب شده اند.

وی افزود: تا کنون 7 جاده در شهر کابل احداث و آسفالت شده است و بیش از 50 درصد از عملیات اجرایی احداث 2جاده اصلی شهر کابل به پایان رسیده که در صورت دریافت کمک 30 میلیون دلاری بانک اسلامی ابوظبی تا پایان سال احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

مهندس تاجران ضمن بیان آنکه تا کنون 3 میلیون و 700 هزار دلار برای مکانیزه کردن جمع آوری زباله هزینه شده است  و برخی از مناطق این شهر به سیستم مکانیزه مجهز شده اند گفت: متخصصان و کارشناسان شهرداری تهران توانسته اند اقدامات بسیار مهمی را در زمینه ساماندهی جمع آوری و بازیافت زباله در شهر کابل انجام دهند و در این راستا طرح مکانیزه کردن سیستم جمع آوری و بازیافت زباله، احداث مرکز جدید زباله و ایجاد پایگاه های خدمات شهری مرکزی در دست اجرا است.

وی کاشت 100 هزار اصله درخت در روز درختکاری که هدیه استان خراسان رضوی به شهر کابل بود را از دیگر اقدامات صاحب نظران و کارشناسان شهرداری تهران دانست و اظهار داشت: احداث 2 پارک محله ای، رنگ آمیزی دیوارها و درب مغازه ها، شستشوی معابر و جوی ها، ایجاد تغییرات در چارت سازمانی شهرداری کابل، برگزاری دوره های آموزش مدیریت شهری برای مدیران ارشد شهرداری کابل ساماندهی و تقسیم نیروهای انسانی و متخصصان در مناطق 22 گانه شهرداری کابل، تعیین ضوابط ساخت و ساز از دیگر اقداماتی است که توسط کارشناسان و متخصصان ایرانی در پایتخت افغانستان صورت گرفته است.

کد خبر 19082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز